Вчені з Університету Бен-Гуріона в Негеві (Ізраїль) заявили про можливу вразливість систем автопілотування до світлових сигналів, які використовують автомобілі спецслужб. Відповідне дослідження опубліковане на офіційному сайті університету.
Проблема автопілотів і проблискових маячків
За даними, зібраними за період з 2016 по 2021 рік, було зафіксовано 16 випадків, коли автомобілі Tesla на автопілоті стикалися з нерухомими автомобілями поліції. Вчені припустили, що причиною таких інцидентів могли стати спеціальні світлові сигнали, які впливали на роботу автопілота.
Результати експерименту
Дослідження показало, що різкі циклічні спалахи яскравого світла можуть спричинити у систем автопілотування те, що вчені назвали «цифровим епілептичним припадком». У такій ситуації штучний інтелект, який керує автомобілем, втрачає здатність зчитувати навколишнє середовище, що фактично позбавляє його контролю над транспортним засобом. На думку інженерів, цей недолік становить серйозний ризик для безпеки дорожнього руху.
Обмеження дослідження
Водночас вчені не змогли підтвердити свою гіпотезу за допомогою тестів на системах безпілотних автомобілів, які використовуються на дорогах загального користування. Існує ймовірність, що деякі сучасні автопілотні системи вже мають захист від світлових сигналів спецслужб, таких як машини поліції, швидкої допомоги чи пожежних.
Реакція регуляторів
Журналісти видання The Wired звернулися за коментарем до Національного управління безпеки дорожнього руху США (NHTSA). Представник відомства повідомив, що їм відомо про низку випадків, коли автопілот автомобілів працював неналежним чином через аварійні вогні, які потрапляли в поле зору камер системи.
Це дослідження підкреслює важливість вдосконалення технологій автопілотування, особливо в умовах, які можуть ускладнити ідентифікацію навколишнього середовища.
Читайте також: Чи можна сідати за кермо після вживання безалкогольного пива