Хоча електромобілі вважаються екологічно чистішими, ніж транспорт із двигунами внутрішнього згоряння, нове дослідження британських учених доводить, що вони також можуть бути джерелом небезпечного забруднення. Фахівці з Університету Саутгемптона провели аналіз частинок, що утворюються внаслідок зносу гальмівних колодок, і дійшли до неочікуваних висновків, пише Автопілот.
Дослідження, опубліковане в журналі Particle and Fibre Toxicology, показало, що навіть екологічно чисті електромобілі залишають у повітрі мікроскопічні частинки, які можуть бути навіть більш небезпечними, ніж традиційні вихлопні гази дизельних двигунів.
Науковці протестували чотири типи гальмівних колодок: полуметалеві, частково виготовлені з металу, безазбестові органічні та керамічні. Найнебезпечнішими виявилися органічні колодки без азбесту – саме їхні мікрочастинки найсильніше впливали на легеневі клітини людини.
Мікрочастинки, що утворюються при терті гальмівних колодок, можуть проникати в дихальні шляхи, викликаючи запальні процеси, легеневі захворювання та навіть рак. Водночас фахівці зазначають, що небезпечними є не лише гальма, а й частинки, які потрапляють у повітря внаслідок зносу шин та дорожнього покриття.
Доктор Ян Мадвей, рецензент дослідження, визнав його висновки обґрунтованими, але наголосив, що поки що зарано говорити про те, що цей вид забруднення небезпечніший за вихлопні гази. Проте результати дослідження свідчать, що автомобільний транспорт – незалежно від типу двигуна – залишається серйозним джерелом забруднення навколишнього середовища.