Китайський гігант CATL знову задає тон в індустрії акумуляторів, представивши одразу три інновації, які можуть змінити розклад сил на ринку електромобілів. Нові рішення охоплюють все: від неймовірного запасу ходу до прориву в області натрієвих батарей, пише Автопілот.
Флагманська новинка — двоядерна батарея Freevoy Dual Power, яка забезпечує до 1500 км пробігу без підзарядки. Це досягається завдяки поділу батареї на дві незалежні зони: основну та розширення. Вони побудовані з різних матеріалів, що дозволяє поєднати високу щільність енергії та надійність. CATL відмовилась від традиційного графіту в аноді, замінивши його на самоформувальну систему, що помітно підвищило енергоємність.

Друге покоління Shenxing Superfast Charging Battery — це прорив у швидкій зарядці. За п’ять хвилин акумулятор отримує енергію, якої вистачає на 520+ км. Загальний запас ходу — до 800 км, а пікова потужність зарядки перевищує 1,3 МВт. І це не тільки для теплих днів: при -10 °C батарея заряджається з 5% до 80% лише за 15 хвилин.
Третя технологія — натрій-іонна батарея нового покоління. CATL планує розпочати її масове виробництво вже у грудні. Вона підтримує швидку зарядку 5C, витримує до 10 000 циклів і має щільність енергії 175 Вт·год/кг — рекорд для натрієвих систем.

Для гібридів це означає понад 200 км на електротязі, а для повністю електричних авто — понад 500 км пробігу. Батарея безпечніша за літій-іонні аналоги: внутрішні тести з проколюванням і стисненням не спричинили займання чи вибуху.
Натрієва батарея не боїться холодів: при -30 °C вона зберігає 93% ємності, а авто може рухатися зі швидкістю 120 км/год навіть при майже нульовому заряді.

CATL вкотре підтвердила: майбутнє електромобілів залежить не лише від двигунів і дизайну, а насамперед — від батарей. І це майбутнє вже майже тут.