Автомобільна галузь за останні десятиліття зазнала істотних змін. Розвиток технологій, електроніки, нових матеріалів і мастильних матеріалів зробив обслуговування сучасних автомобілів набагато простішим та ефективнішим. Проте попри це, багато автовласників досі керуються порадами, що залишилися у спадок ще з 90-х. У кращому разі ці звички є зайвими, у гіршому — шкодять техніці та створюють додаткові витрати, пише Автопілот.
Експерти з автомобільного сервісу розповідають про поширені міфи, які давно втратили актуальність.
Міф 1. Моторну оливу потрібно змінювати кожні 5000 км
Цей стереотип виник ще в часи, коли у двигунах використовувались мінеральні оливи з обмеженим ресурсом. Сьогодні ж синтетичні та напівсинтетичні мастила мають значно довший термін служби. Виробники сучасних авто, залежно від типу двигуна та умов експлуатації, рекомендують інтервал заміни від 10 000 до 15 000 км, а в деяких випадках — навіть більше.
Після 5000 км синтетична олива, як правило, ще повністю зберігає свої захисні властивості. Частіше обслуговування лише збільшує витрати на експлуатацію, не додаючи реальної користі, і погіршує екологічну ситуацію через надмірну утилізацію.
Міф 2. Перед зимою потрібно проходити “повну підготовку” автомобіля
У багатьох СТО досі пропонують послугу під назвою “підготовка до зими”, яка включає десятки пунктів і коштує чималих грошей. Водночас, для сучасного автомобіля, що регулярно проходить техобслуговування, жодних додаткових процедур не потрібно.
У більшості випадків достатньо перевірити стан акумулятора, замінити літню гуму на зимову, долити омивач із захистом від замерзання та перевірити тиск у шинах. Більшість нових авто вже мають морозостійкі рідини в системах та електроніку, яка контролює критичні параметри.
Міф 3. Бензин із вищим октановим числом покращує роботу двигуна
Чимало водіїв переконані, що заливання преміального пального позитивно впливає на потужність, ресурс та динаміку. Але це не відповідає дійсності. Двигуни конструюються під конкретний тип пального, і використання бензину з вищим октановим числом, ніж рекомендовано, не тільки не приносить користі, але й може дестабілізувати роботу системи запалювання.
Заливати А-98 замість А-95 варто лише в тому випадку, якщо це прямо зазначено у технічному паспорті. В іншому випадку це лише перевитрата коштів без жодного технічного сенсу.
Міф 4. Двигун треба довго прогрівати перед поїздкою
Це правило було актуальне для старих автомобілів із карбюраторними двигунами, які потребували стабілізації обертів перед початком руху. В умовах сучасних інжекторних систем така процедура не потрібна.
Більшість виробників рекомендує прогрівати мотор не довше 1–2 хвилин, навіть за мінусової температури. Далі краще почати повільний рух — це дозволить швидше досягти робочої температури, зменшити споживання пального та уникнути утворення шкідливих відкладень у камері згоряння.
Міф 5. Регулярна поліровка захищає кузов від корозії
Багато водіїв вірять, що часта поліровка підтримує вигляд авто та зберігає захисні властивості фарби. Насправді ж абразивні полірувальні засоби щоразу знімають мікрошар лаку, що з часом призводить до його витончення та зменшення захисту.
Сучасна альтернатива — захисні покриття на основі полімерів або кераміки. Вони наносяться раз на кілька років, утворюючи щільну плівку, яка зберігає блиск і полегшує догляд.
Міф 6. Нове авто потребує обкатки
Ще донедавна вважалося, що новий двигун потребує “обкатки” з поступовим підвищенням навантаження. Сьогодні ж більшість моторів проходять заводське тестування, під час якого виконується так звана динамічна обкатка.
Поради виробників зводяться лише до помірного стилю водіння протягом перших 1000–1500 км, уникнення агресивного прискорення і буксирування, а також дотримання термінів першого ТО. Цього достатньо для повноцінного входження нового авто в експлуатацію.
Багато порад, які ми чуємо від досвідчених знайомих або читаємо на форумах, мають більше відношення до минулого, ніж до реальності сучасної автомобільної техніки. Щоб авто служило довго і без проблем, варто спиратись на рекомендації виробника, а не на “перевірені” методи з часів карбюраторів та “допотопного” бензину. Світ змінився — змінюймо й ми свої уявлення про догляд за машиною.