У минулому наявність запасного колеса в автомобілі була звичайним стандартом, але сьогодні ситуація суттєво змінилася. Як повідомляє Ampercar, виробники поступово відійшли від повноцінних запасок до полегшених “докаток”, а зараз дедалі більше нових моделей випускаються взагалі без будь-якої штатної альтернативи, іноді навіть без базових інструментів, як-от домкрат, інформує Автопілот.
Власники автосалонів пояснюють цю тенденцію кількома ключовими причинами. По-перше, це прагнення виробників знизити виробничі витрати, оскільки запасне колесо є суттєвою статтею у собівартості. По-друге, відмова від запаски дозволяє звільнити місце, яке часто використовують для збільшення об’єму багажного відділення, що є зручнішим для повсякденного користування. По-третє, і це особливо важливо, зменшення ваги автомобіля на 10-15 кілограмів (вага колеса) допомагає покращити показники викидів шкідливих речовин та пройти жорсткі екологічні сертифікації, що є необхідним для легального продажу на різних міжнародних ринках.
Головне питання для водія – що робити, якщо шина прокололася в дорозі без запасного колеса. Відповідь залежить від того, яке саме альтернативне рішення передбачив виробник у вашому автомобілі.

Деякі автомобілі комплектуються спеціальними шинами типу RunFlat. Вони мають посилену конструкцію, що дозволяє продовжити рух навіть при повній втраті тиску, але лише на обмежену відстань – зазвичай до 100 кілометрів – і з невисокою швидкістю. Хоча це може допомогти доїхати до найближчого шиномонтажу, такої відстані не завжди достатньо за межами міста, і ця система не вирішує проблему всіх типів пошкоджень шини.
Інші виробники, особливо для автомобілів зі звичайними шинами, замість запаски надають лише комплект для екстреного ремонту. Такий набір зазвичай включає герметик, який закачується в проколоту шину. Це рішення ефективне лише при невеликих проколах, наприклад, від цвяха. Однак воно абсолютно марне при серйозних пошкодженнях шини, таких як боковий поріз, великий розрив або пошкодження корду.

Якщо у вас сталася серйозна поломка шини, а в комплекті лише такий ремкомплект без запаски, ви можете зіткнутися з великими труднощами. Часто навіть мобільний шиномонтаж відмовляється ремонтувати бокові пошкодження, і тоді водієві доведеться шукати можливість заміни колеса просто на дорозі, що є вкрай незручно та небезпечно.
Таким чином, відмова від запасного колеса – це сучасна тенденція, обґрунтована економічними та екологічними факторами для виробників, але вона вимагає від водіїв чіткого розуміння того, яке саме рішення передбачено у їхньому автомобілі, та знання його обмежень на випадок проколу чи пошкодження шини. Розуміння цих нюансів є ключовим для готовності до непередбачуваних ситуацій на дорозі.
Раніше Автопілот розповів, навіщо потрібно подивитися у бокове дзеркало після заправки автомобіля.