Південнокорейський автовиробник Hyundai готується зробити серйозний технологічний стрибок, оголосивши про впровадження гуманоїдних роботів Atlas на своєму новому заводі з виробництва електромобілів у штаті Джорджія (США). Як повідомляє Nikkei Asian Review, до кінця 2025 року компанія планує довести рівень автоматизації складальних процесів до 40%, а згодом — до 50%, пише Автопілот.
Це перший випадок масштабного використання людиноподібних роботів Atlas, створених Boston Dynamics, на повноцінному промисловому підприємстві. Ці роботи виконуватимуть завдання, які зазвичай довіряють людям: переміщення важких компонентів, установлення дверей, точні маніпуляції з деталями кузова.

Цілком логічно, що саме Hyundai стала піонером такого кроку — ще у 2021 році компанія придбала 80% акцій Boston Dynamics. Крім Atlas, на заводі будуть працювати й чотириногі роботи Spot, що патрулюватимуть територію, виконуватимуть інспекційні функції й технічний моніторинг.
Рішення активізувати автоматизацію виробництва продиктоване не лише прагненням до ефективності. Hyundai адаптується до змін у політичному курсі США: адміністрація Джо Байдена стимулює локалізацію виробництва, а потенційне повернення Дональда Трампа викликає занепокоєння щодо можливого зростання імпортних мит. Перенесення виробництва ближче до основного ринку збуту знижує логістичні витрати та робить бізнес менш вразливим до політичних ризиків.
Новий завод у Джорджії вже незабаром вироблятиме 100 000 електрокарів і гібридів на рік, з перспективою нарощування потужностей до 500 000 авто. У планах Hyundai — загальна інвестиція понад $21 мільярд протягом наступних чотирьох років для розширення виробництва в США.
Крім нової фабрики, компанія також модернізує завод в Алабамі. Загальна потужність виробництва в США може зрости до 1,2 мільйона автомобілів на рік, що на 70% більше за нинішній рівень.
США залишаються найбільшим ринком для Hyundai. У 2024 році, попри загальне зниження глобальних продажів на 2%, реалізація в США зросла на 4% і досягла 1,9 мільйона автомобілів. Це принесло компанії рекордну виручку. Втім, значна частина проданих авто досі імпортується з Південної Кореї, і саме це Hyundai планує змінити.
Використання роботів Atlas — це не лише крок у майбутнє, а й смілива демонстрація того, як можуть виглядати заводи нового покоління: розумні, автономні та мінімально залежні від людського фактора в рутинних процесах.