Часом можна спостерігати, як водії, зупинившись на узбіччі, замість звичного огляду автомобіля, раптом починають енергійно бити по колесах. Для непосвячених цей жест може здатися дивним, навіть агресивним. Невже це прояв емоційного зриву? Насправді, за цією незвичайною дією криється цілком практичний, хоч і дещо застарілий, спосіб перевірки стану шин, розповідає Автопілот.
У своїй найпростішій інтерпретації, удар по шині є своєрідним “експрес-тестом” тиску. Досвідчені водії, особливо старшого покоління, інстинктивно використовують цей метод як швидкий спосіб оцінити, чи достатньо накачана шина. Недостатньо накачане колесо при ударі здаватиметься м’якшим та більш податливим, тоді як належний тиск надасть шині пружності та твердості. Звісно, цей спосіб не є точним і не замінює використання манометра, але в певних ситуаціях може дати швидке розуміння загального стану.
Історія виникнення цієї практики достеменно невідома, але існує думка, що вона передавалася з досвідом від одного покоління водіїв до іншого. Серед автомобілістів точаться дискусії щодо діагностичної цінності цього методу. Дехто стверджує, що простукування шин може допомогти виявити проблеми зі зносом або технічним обслуговуванням, особливо при купівлі вживаного автомобіля. Інші ж вважають це марним заняттям, оскільки сучасні шини мають досить товсті боковини, що ускладнює точне визначення стану на дотик.

Попри сумнівну наукову обґрунтованість як діагностичного інструменту, перевірка тиску шляхом удару може спрацювати в екстрених випадках. Відчувши м’якість шини, водій може запідозрити проблему та вжити відповідних заходів. Адже керування автомобілем з недостатньо накачаними шинами несе серйозні ризики: від проколів та втрати керування до дорожньо-транспортних пригод. Крім питань безпеки, неправильний тиск також негативно впливає на економію палива та призводить до зайвих витрат у довгостроковій перспективі. Підтримання оптимального тиску не лише забезпечує надійність шин та їхню стійкість до пошкоджень, але й значно подовжує термін їхньої служби. За даними Національної адміністрації безпеки дорожнього руху США, правильне накачування шин може збільшити їхній пробіг приблизно на 7500 кілометрів, зазначає видання SlashGear.
Найкращий спосіб перевірити тиск у шинах
Однак, попри поширеність звички “бити по колесах”, найкращим та найнадійнішим способом перевірки тиску в шинах залишається використання якісного манометра. На жаль, більшість автомобілів не комплектуються цим важливим інструментом, тому власникам доводиться купувати його окремо. Сучасний ринок пропонує різноманітні варіанти, від простих механічних до точних цифрових манометрів з додатковими функціями. Регулярна, щонайменше раз на місяць, перевірка тиску вручну є запорукою безпеки та довговічності ваших шин, навіть якщо ваш автомобіль оснащений автоматизованою системою контролю тиску. Дослідження показують, що ручна перевірка залишається більш надійною.

Варто також згадати, що існує сленговий термін “штовхач шин” (tire kicker), який використовується в автомобільних салонах. Він описує клієнтів, які витрачають багато часу на огляд автомобілів, ставлять безліч запитань, але не мають реального наміру купувати. Продавці часто вважають таких відвідувачів марною тратою часу, оскільки час, витрачений на їхнє обслуговування, міг би бути присвячений більш перспективним покупцям. Розпізнати “штовхача шин” буває непросто, оскільки вони зазвичай виявляють великий інтерес до автомобілів, але часто схиляються до найдешевших моделей, посилаючись на обмежений бюджет та демонструючи поверхові знання про товар і відсутність терміновості у прийнятті рішення.
Отже, хоча звичка досвідчених водіїв бити по шинах може здаватися дивною, вона має під собою певне історичне підґрунтя як швидкий спосіб оцінки тиску. Проте, для точної та надійної перевірки стану шин, використання манометра є беззаперечно кращим варіантом, що забезпечує безпеку та економічність експлуатації автомобіля.
Раніше Автопілот нагадав 3 головні правила зберігання автомобільних шин.