Кожен водій стикався з потребою перевірити рівень оливи у двигуні. Але бувають випадки, коли її рівень починає знижуватися швидше, ніж зазвичай. Така ситуація викликає занепокоєння і може свідчити як про дрібні негерметичності, так і про серйозні проблеми в роботі двигуна. Автоексперт пояснив, чому автомобіль починає витрачати більше моторної оливи та що з цим робити, пише Автопілот.
1. Підтікання через сальники і прокладки
Перша й найпоширеніша причина — негерметичність ущільнювальних елементів. Якщо зношені сальники, прокладки чи інші гумові деталі починають пропускати оливу, вона витікає непомітно. Вирішення проблеми — заміна цих елементів. На деяких авто доступ до проблемних вузлів складний, але в більшості випадків ремонт не потребує значних витрат.
2. Невідповідна в’язкість оливи
Часто причиною перевитрати оливи є використання рідини з невідповідними характеристиками. Занадто рідка або густа олива не справляється зі своїми функціями. У такому разі варто замінити оливу й фільтр на ті, що відповідають специфікаціям виробника. Якщо після цього витрата зменшиться — серйозних проблем вдалося уникнути.
3. Зношення внутрішніх компонентів двигуна
Більш складна ситуація — зношення маслознімних ковпачків, поршневих кілець або циліндрів. У випадку з ковпачками — допоможе їх заміна. Але якщо йдеться про пошкодження кілець або самих циліндрів, доведеться готуватись до капітального ремонту двигуна.
4. Неправильне налаштування клапанного механізму
Ще одна можлива причина перевитрати — неправильна робота клапанного механізму. Це також призводить до потрапляння оливи в камеру згоряння. Вартість усунення проблеми залежить від складності конструкції двигуна.
5. Стиль водіння і часті холості оберти
Довга робота двигуна на холостих обертах або агресивний стиль кермування з постійною роботою на високих обертах сприяє зайвій витраті оливи. Якщо ви часто натискаєте на газ — варто мати запас каністри з оливою у багажнику.
Як зрозуміти, що двигун почав активно витрачати оливу?
Перший сигнал — запах горілої оливи в салоні або біля авто. Другий — дим з-під клапанної кришки. Щоб перевірити ситуацію: після прогріву двигуна дайте йому попрацювати 5 хвилин на холостому ходу, а потім різко «погазуйте». Якщо з вихлопної труби з’явиться синюватий дим — це ознака спалювання оливи.
Висновок: перевитрата оливи — це не завжди критична проблема, але ігнорування симптомів може призвести до серйозного ремонту. Вчасна діагностика допоможе зберегти і мотор, і бюджет.