На підсвідомому рівні ми часто сприймаємо автомобіль із чотирма великими вихлопними трубами як щось потужне та динамічне. Такий дизайн ніби натякає на наявність під капотом щонайменше восьмициліндрового двигуна. І саме цим активно користуються маркетологи – створюють візуальний ефект сили, навіть коли технічна «начинка» доволі скромна, пише Автопілот.
Цікаво, що ідея встановлювати фальшиві вихлопні наконечники – не виключно китайська вигадка, хоча саме китайські виробники останніми роками особливо активно використовують цей прийом. Наприклад, на кросовері Jetour Dashing стоїть звичайний чотирициліндровий мотор, але зовні автомобіль має чотири великі труби, які натякають на набагато більшу потужність.
Однак подібні рішення зустрічаються й у преміум-брендів. У різний час до таких дизайнерських хитрощів вдавалися Peugeot, Skoda, Toyota, Ford, Mercedes-Benz, Audi, а також навіть Lamborghini та Rolls-Royce. Наприклад, у Toyota Camry справжня вихлопна труба розміщена лише з одного боку, інша — бутафорна. У Rolls-Royce Ghost усі блискучі вихлопи — фейкові: реальні труби сховані під бампером і спрямовані вниз.
На деяких версіях Lexus IS-F одна пара труб справжня, інша — декоративна. Така асиметрія викликає неоднозначну реакцію — з одного боку, візуально приваблює масового покупця, з іншого — дратує автомобільних естетів. Не дивно, що компанія Audi, вислухавши шквал критики, повернула справжні вихлопні труби на модель SQ5.

Toby_Parsons – Pixabay.com
Проте декоративні елементи не завжди є марними. Як зазначають автомобільні експерти, фальшиві наконечники можуть мати і практичну функцію — вони відокремлюють справжній вихлоп від пластикового бампера, тим самим захищаючи його від перегріву та забруднення.
Звісно, технічно можна було б обійтись без усього цього — просто сховати вихлоп під кузов і не прикидатися. Але тут вступає в гру маркетинг і візуальна мова дизайну. Чимало покупців хочуть, щоб автомобіль виглядав потужним, незалежно від його реальних характеристик. І виробники йдуть назустріч цим очікуванням.
Тож питання залишається відкритим: фальшиві труби — візуальна прикраса чи дизайнерська маніпуляція? У будь-якому разі, це ще один приклад того, як форма іноді бере гору над змістом — принаймні в автодизайні.