На перший погляд здається, що різниця між аналоговою та цифровою панеллю приладів — це справа виключно смаку. Однак, якщо звернутися до думки експертів, вивчити наукові дослідження та навіть результати краш-тестів, стає зрозуміло: за цим питанням ховається чимало нюансів, які впливають на комфорт, безпеку та навіть зір водія, пише Автопілот.
Традиційна стрілочна панель має беззаперечну перевагу — вона знайома оку. Спостерігати за стрілкою спідометра або тахометра легко навіть периферійним зором. Такі прилади дозволяють краще зосередитися на дорозі, адже інформація зчитується інтуїтивно, без потреби вдивлятись у дрібні деталі. Під час руху чи вібрації авто саме стрілка забезпечує стабільну візуальну опору, що зменшує навантаження на очі. Утім, аналогові панелі мають і недоліки — меншу точність, обмежену кількість інформації на дисплеї та застарілий підхід до її візуалізації.
Цифрові панелі, навпаки, дають змогу гнучко налаштувати вигляд екрана — від тем оформлення до розташування елементів. Швидкість, навігація чи інша важлива інформація може виводитися великим шрифтом і розташовуватись у центрі поля зору. Завдяки високій яскравості, контрасту та кольоровій точності, цифрові дисплеї дають змогу чітко сприймати показники в будь-яких умовах. Проте екран — це джерело випромінюваного світла, до якого наше око не зовсім адаптоване. Під час тривалої їзди водії починають рідше моргати, що спричиняє сухість і втому очей. До цього додається й проблема відблисків — особливо у сонячну погоду або під час нічної поїздки з яскравим освітленням.
Насправді не тип панелі відіграє ключову роль, а якість її виконання. Те, як підібрана колірна гамма, якою є яскравість у денному та нічному режимах, наскільки ергономічно розміщено елементи — усе це має більше значення для безпеки та комфорту, ніж наявність стрілок або цифр.
Цікаво, що за результатами незалежних оцінок Euro NCAP, жоден тип панелі приладів сам по собі не є кращим — однакові бали отримують як автомобілі з аналоговими, так і з цифровими панелями. Водночас великі мультимедійні екрани в центрі торпедо, що вимагають багато уваги, можуть знижувати загальну оцінку через ризик відволікання водія.
Усе більше сучасних авто комплектуються системами, що зменшують потребу постійно дивитися на прилади. Камери кругового огляду, контроль сліпих зон, автоматичне гальмування — усе це дозволяє реагувати швидше, ніж сам водій. Крім того, проєкційні дисплеї, що виводять інформацію безпосередньо на лобове скло, значно знижують навантаження на зір, дозволяючи отримувати дані без відриву від дороги.
Таким чином, у виборі між стрілками та екранами головне — не форма, а якість реалізації. І якщо автомобіль має добре продуману ергономіку, грамотне підсвічування та системи допомоги, очі водія почуватимуться комфортно незалежно від того, що саме відображає приладова панель.