Ви щойно заправили автомобіль, завели двигун – і раптом машина почала сіпатися, провалюватися на розгоні, працювати нерівно? Першою думкою, ймовірно, буде звинуватити поганий бензин. Однак експерти автомобільного порталу Автопілот закликають не поспішати робити поспішні висновки щодо якості пального на АЗС, адже часто корінь проблеми криється в несподівано простій і досить дешевій деталі, про яку багато водіїв забувають: повітряний фільтр.
Так, ця скромна паперова “гармошка” під капотом може виявитися винуватцем неприємностей, що виникли саме після заправки. Як це пов’язано? Все досить просто. Коли ви заливаєте бензин у бак, особливо “до повного”, у паливній системі створюється невеликий надлишковий тиск. Цьому тиску потрібно кудись вийти. Через систему вентиляції бака, яка включає адсорбер та спеціальні клапани, пари бензину направляються у впускний колектор двигуна, щоб потім згоріти в циліндрах. Це абсолютно нормальний і передбачений процес.

Проблема виникає, якщо повітряний фільтр сильно забруднений, забитий пилом, тополиним пухом або навіть комахами. У такому стані він створює серйозний опір потоку повітря, що надходить до двигуна. Коли до цього вже нестабільного режиму додається додаткова порція бензинових парів з паливного бака, повітряно-паливна суміш стає ще більш перезбагаченою паливом. Електронний блок керування двигуном (комп’ютер) не встигає миттєво скоригувати подачу палива, і двигун починає, образно кажучи, “захлинатися”. Саме звідси й виникають ці неприємні ривки, провали потужності, а також тремтіння на холостому ходу та під час розгону. Після заправлення цей ефект проявляється особливо яскраво через надлишковий тиск парів.
Рішення цієї проблеми зазвичай просте та недороге: перевірте стан повітряного фільтра. Якщо він виглядає сірим, помітно забитий або деформований – негайно замініть його на новий. Це процедура, яку багато водіїв можуть легко виконати самостійно. Після заміни забрудненого фільтра двигун знову почне отримувати необхідну кількість чистого повітря. Повітряно-паливна суміш нормалізується, і неприємні смикання після заправки, з високою ймовірністю, зникнуть.
Не поспішайте одразу звинувачувати бензин – спочатку перевірте цю маленьку, але надзвичайно важливу деталь, яка може значно впливати на плавність роботи вашого автомобіля.
Раніше Автопілот назвав найдорожчу в ремонті марку автомобіля.