Хоча електромобілі часто мають вищий цінник порівняно з бензиновими, дизельними та гібридними аналогами, їхня привабливість стрімко зростає завдяки нижчим експлуатаційним витратам. Нове дослідження остаточно підтвердило, що власники електрокарів можуть заощадити значну суму на технічному обслуговуванні протягом п’яти років. Згідно з аналізом, різниця у вартості сервісу між електромобілем та авто з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ) може сягати майже 30%, інформує Автопілот з посиланням на Mail Online.
Аналітики The Car Expert, спираючись на дані Clear Vehicle Data, проаналізували понад 600 нових та майже нових автомобілів. Результати показали, що середня вартість обслуговування авто з ДВЗ чи гібридною установкою за п’ять років становить £5,709, тоді як для власника електромобіля ця сума складає всього £4,022. Це означає економію у 29%.
Основна причина такої різниці криється у конструктивній простоті електромобілів. Їхні силові агрегати мають значно менше рухомих частин, не потребують регулярної заміни мастила та мають менше компонентів, що зношуються. Це суттєво знижує витрати на технічне обслуговування, хоча кінцева вартість все одно залежить від конкретної моделі та регламенту виробника.
Додатковою перевагою є довші міжсервісні інтервали. Якщо автомобілі з ДВЗ зазвичай вимагають візиту на СТО щороку або кожні 20 000 км, то деякі електромобілі можуть проїхати до 30 000 км до планового огляду. Однак, попри очевидні фінансові переваги, на ринку виникла нова проблема — дефіцит кваліфікованих механіків. За даними Інституту автомобільної промисловості (IMI), у Великій Британії лише 24% автомеханіків мають сертифікацію для роботи з електрокарами. За прогнозами, до 2035 року ринку не вистачатиме близько 16 000 таких фахівців.
Економія стає ще більш очевидною, якщо порівнювати конкретні моделі. Наприклад, сервісне обслуговування електричного Vauxhall Corsa Electric обходиться на 31% дешевше за перші три роки, ніж у бензинової версії, і на 32% дешевше в наступні два роки. Власники Fiat 500e заощаджують ще більше: їхні витрати на сервіс на 34% нижчі, ніж у гібридної моделі на початку експлуатації. Навіть новий електричний Mini Countryman демонструє солідну економію — його обслуговування на 18-22% дешевше порівняно з бензиновим аналогом.
Таким чином, дані однозначно свідчать: електромобілі стабільно дешевші в обслуговуванні, і ця тенденція лише посилюється. Для водіїв, які долають великі відстані, та для корпоративних автопарків довгострокова економія може стати вирішальним фактором при виборі транспорту. Хоча початкова вартість “електрички” може здаватися високою, реальна вартість володіння, з урахуванням сервісу та “пального”, робить їх дедалі привабливішою інвестицією на майбутнє.