“Ілон отримав більше дотацій, ніж будь-хто на Землі. Без них йому довелося б закрити свій магазинчик і повертатися додому, до Південної Африки”. Такими різкими словами Дональд Трамп атакував Ілона Маска, спровокувавши миттєве падіння акцій Tesla та розпаливши новий виток публічної війни між двома найвпливовішими постатями сучасності, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.
Словесна перепалка, що спалахнула після тривалого затишшя, стала реакцією Трампа на повернення Маска у велику політику. Власник Tesla та SpaceX відкрито виступив проти запропонованого Трампом бюджетного законопроєкту, аргументуючи це тим, що він може значно поглибити дефіцит державних фінансів США. Маск навіть пригрозив республіканцям, які наважаться підтримати цю ініціативу.
Але справжня причина занепокоєння Маска криється глибше. Законопроєкт передбачає різке скорочення програм підтримки електромобільності та виробництва “зеленої” енергії — саме тих галузей, на яких мільярдер збудував свою імперію і продовжує заробляти мільярди.
Сам Маск стверджує, що не проти скасування дотацій як таких. Проте, на його думку, запропонований закон — це “роздача милостині промисловості минулого, що водночас завдає серйозної шкоди промисловості майбутнього”. Неважко здогадатися, що під “промисловістю майбутнього” він має на увазі саме свій бізнес.
У відповідь Дональд Трамп зайняв позицію захисника свободи вибору споживачів. Він заявив, що завжди виступав проти примусового переходу на електромобілі, і це було важливою частиною його політичної стратегії.
“Ілон Маск задовго до того, як підтримав мене на виборах, знав, що я категорично проти примусу до купівлі електромобілів, — наголосив Трамп. — Електромобілі — це нормально, але ніхто не повинен бути змушений їх купувати”.
Цей конфлікт — значно більше, ніж просто особиста неприязнь двох амбітних мільярдерів. Це битва за майбутнє американської промислової політики. З одного боку — курс на “зелені” технології, електромобілі та відновлювану енергетику, що активно підтримується державними субсидіями. З іншого — ставка на традиційні галузі та ринкові механізми без “примусових” екологічних стимулів. Результат цієї війни може визначити не лише долю Tesla, а й напрямок розвитку всього світового автопрому на найближчі десятиліття.