В Україні посилюється контроль за ринком пасажирських перевезень. Інспектори Державної служби України з безпеки на транспорті активізували перевірки, виявляючи водіїв, які надають послуги таксі без відповідної державної реєстрації та ліцензії. Нещодавній рейд у Львові продемонстрував масштаб проблеми та рішучість контролюючих органів, інформує Автопілот з посиланням на Ukrainianwall.com.
Під час перевірки дотримання законодавства про автомобільний транспорт у поле зору інспекторів потрапили власники сучасних та технологічних автомобілів, зокрема TESLA, HYUNDAI, BYD та TOYOTA. Було встановлено, що вони здійснювали перевезення пасажирів на комерційній основі, не маючи на це жодних дозвільних документів, що є прямим порушенням пункту 24 статті 7 Закону України “Про ліцензування видів господарської діяльності”.
Наслідки такої діяльності виявилися досить серйозними. На власників транспортних засобів, викритих у нелегальних перевезеннях, співробітники Укртрансбезпеки склали адміністративні протоколи. Порушення кваліфіковано за частиною 1 статті 164 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП). Ця стаття передбачає відповідальність за провадження господарської діяльності без державної реєстрації як суб’єкта господарювання або без подання повідомлення про початок провадження господарської діяльності, якщо обов’язковість подання такого повідомлення передбачена законом.
Санкція за таке правопорушення є досить суттєвою і покликана стимулювати перевізників до виходу з тіні. Суд, який розглядатиме ці справи, може накласти на порушників штраф у розмірі від однієї тисячі до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що в грошовому еквіваленті становить від 17 000 до 34 000 гривень. Такий фінансовий удар має стати вагомим аргументом на користь легалізації своєї діяльності.
Представники Укртрансбезпеки вкотре звернулися до всіх учасників ринку із закликом вести бізнес прозоро та доброчесно. Спроби уникнути оподаткування та ліцензування не лише створюють недобросовісну конкуренцію, але й становлять загрозу для безпеки пасажирів, адже ліцензовані перевізники проходять регулярні технічні огляди та несуть відповідальність за якість послуг. Ця робота з наведення ладу на внутрішніх ринках відбувається на тлі складних викликів, з якими стикається країна, включаючи нагадування про потенційні загрози, що підкреслює комплексний підхід держави до питань безпеки.
Важливо зазначити, що держава планує системно боротися з «нелегалами». У Верховній Раді вже зареєстровано законопроєкт № 11025, який має на меті врегулювати питання притягнення до відповідальності автомобільних перевізників, що працюють без відповідних дозвільних документів. Це свідчить про намір влади зробити ринок пасажирських перевезень більш цивілізованим, прозорим та безпечним для кожного громадянина.