Немає нічого більш розчаровуючого, ніж готуватися до вечірньої поїздки або пакувати валізи для довгоочікуваної відпустки, і раптом виявити, що акумулятор вашого автомобіля повністю сів. Одразу виникає дилема: батарея остаточно вийшла з ладу, чи її просто потрібно «прикурити»? Якщо автомобіль не реагує на поворот ключа, а з-під капота лунає лише характерне клацання, це один із перших сигналів слабкого або несправного джерела живлення, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Визначити, чи потребує акумулятор лише зарядки, чи повної заміни, буває непросто. Батареї, як і будь-який інший компонент, мають свій термін служби. У середньому, автомобільні акумулятори розраховані на три-п’ять років експлуатації. Якщо ваш акумулятор наближається до верхньої межі цього діапазону або вже перевищив її, ймовірність його несправності значно зростає. За даними експертів, вік є одним з ключових факторів, але існують й інші способи перевірки, перш ніж звертатися по допомогу до сусіда з проханням «прикурити».
Чим старший автомобільний акумулятор, тим частіше ви будете помічати тривожні ознаки. Якщо фари світять тьмяно, стартер ледве прокручує двигун, з-під капота доноситься запах тухлих яєць, а корпус батареї помітно здувся — це вірні ознаки того, що її ресурс вичерпано. Якщо вам вдалося завести автомобіль за допомогою пускових дротів, але він одразу ж глухне після їх від’єднання, ви лише відтягуєте неминуче. Більше того, якщо акумулятор раптово перестав працювати під час руху, він остаточно вийшов з ладу, і жодне «прикурювання» його вже не врятує.

Перш ніж панікувати, варто перевірити кілька важливих моментів. Якщо ваш акумулятор відносно новий, проблема може ховатися в генераторі автомобіля. Саме генератор відповідає за підзарядку батареї під час руху. Щоб виключити або підтвердити цю несправність, варто звернутися до кваліфікованого механіка, який перевірить стан генератора і, за необхідності, порекомендує його заміну.
Ще однією поширеною причиною поганої роботи акумулятора є корозія на його клемах. Окислення між контактами може значно зменшити потік енергії та перешкоджати нормальному запуску двигуна. На щастя, цю проблему можна вирішити самостійно, ретельно почистивши клеми щіткою з жорсткою щетиною. Також варто враховувати погодні умови у вашому регіоні. Холодна погода ускладнює запуск двигуна та швидше розряджає батарею. З іншого боку, сильна спека може призвести до випаровування води з електроліту, що з часом спричиняє пошкодження внутрішніх пластин. У такому випадку є сенс подумати про встановлення спеціального теплозахисного екрана.
Якщо ви досі не впевнені у причині, найкращим рішенням буде використання мультиметра. Цей прилад коштує недорого і дозволяє перевірити стан акумулятора за лічені хвилини. Налаштуйте мультиметр на вимірювання напруги в діапазоні 15-20 вольт і підключіть його до клем акумулятора. Нормальні показники напруги можна знайти в інструкції до вашого автомобіля, але в середньому, значення нижче 12,6 вольт свідчить про глибокий розряд або несправність батареї. Якщо ж ви не помітили жодної з перелічених вище ознак, тоді сміливо пробуйте завести автомобіль за допомогою пускових дротів.