Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Як правильно гальмувати двигуном, щоб не зіпсувати авто
    Поради водіям

    Як правильно гальмувати двигуном, щоб не зіпсувати авто

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко13 Липня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Для багатьох водіїв керування автомобілем зводиться до двох простих дій: натискання на газ для прискорення та використання гальм для зупинки. Однак існує ще один ефективний інструмент для сповільнення, який часто недооцінюють — ваш власний двигун. Цей процес називається гальмуванням двигуном, і він може суттєво підвищити вашу безпеку та заощадити кошти, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Принцип роботи гальмування двигуном досить простий. Коли ви прибираєте ногу з педалі акселератора, дросельна заслінка закривається, припиняючи подачу повітря в циліндри. Це створює вакуум у впускному колекторі, що змушує поршні долати значний опір під час свого руху. Фактично, виникає ситуація, коли не двигун обертає колеса, а навпаки — колеса за інерцією намагаються прокрутити двигун. Цей внутрішній опір ефективно сповільнює автомобіль без жодного дотику до педалі гальма.

    Отже, найпростіший спосіб задіяти гальмування двигуном — це просто відпустити газ. Більшість досвідчених водіїв, особливо на автомобілях з механічною коробкою передач, одночасно переходять на нижчу передачу. Це посилює ефект, оскільки різниця в передавальних числах створює додатковий опір обертанню, що призводить до ще інтенсивнішого сповільнення транспортного засобу.

    Однак саме при зниженні передач криється головний ризик. Коли ви перемикаєтеся на нижчу передачу, передавальне число зростає. Це означає, що для підтримки тієї ж швидкості руху коліс двигуну потрібно обертатися значно швидше. Якщо ви не сповільнилися достатньо перед перемиканням, обороти двигуна можуть різко підскочити до критичної позначки. Це створює надмірне навантаження на внутрішні компоненти, такі як шатуни, що з’єднують поршні з колінчастим валом. Перевищення допустимої швидкості обертання може призвести до їх руйнування та катастрофічної поломки двигуна.

    Щоб уникнути небезпечного перевищення обертів на механічній коробці, спершу приберіть ногу з педалі газу, дозволяючи автомобілю почати сповільнюватися. Потім витисніть зчеплення, увімкніть наступну нижчу передачу і плавно відпустіть зчеплення, за потреби трохи додаючи газ для вирівнювання обертів. Уважно стежте за тахометром та прислухайтеся до звуку двигуна, щоб контролювати процес. Звісно, сучасні автоматичні трансмісії, включно з роботизованими коробками DCT, виконують ці операції самостійно, не вимагаючи від водія маніпуляцій з трьома педалями.

    Настав час розвіяти поширений міф: правильне гальмування двигуном абсолютно не шкодить вашому автомобілю. Це один із найбезглуздіших автомобільних міфів. Подумайте самі: все, що ви робите — це знімаєте ногу з педалі акселератора. Конструкція двигуна розрахована на такий режим роботи, і він є для нього абсолютно нормальним. Більше того, цей метод несе чимало переваг.

    По-перше, гальмування двигуном допомагає заощадити гроші на обслуговуванні гальмівної системи. Чим частіше ви використовуєте двигун для сповільнення, тим менше зношуються ваші гальмівні колодки та диски. По-друге, це підвищує безпеку, особливо на слизьких дорогах взимку або під час дощу. Плавне сповільнення без блокування коліс дозволяє зберегти кращий контроль над автомобілем. Крім того, відмова від різких гальмувань може навіть покращити дорожню обстановку, адже ваші стоп-сигнали не змушують водія позаду вас екстрено реагувати, що запобігає створенню «хвилі» гальмувань у щільному потоці.

    І так, всі переваги гальмування двигуном доступні навіть на автомобілях з безступінчастими варіаторами (CVT). Хоча в них немає фіксованих передач, електроніка імітує їх зниження для створення гальмівного ефекту. Зрештою, основна сила сповільнення походить не від самої коробки передач, а від процесів, що відбуваються всередині вашого двигуна.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    безпека на дорозі варіатор CVT гальмування двигуном економія пального зниження передачі Механічна коробка передач оберти двигуна

    Читайте також

    Усьому виною не лампочка: чому фари почали світити гірше

    13 Липня, 2025

    Чому навіть свіжа олива може бути небезпечною для авто

    13 Липня, 2025

    Скручений пробіг: як розпізнати обман при купівлі авто

    13 Липня, 2025

    НОВЕ

    Усьому виною не лампочка: чому фари почали світити гірше

    13 Липня, 2025

    Чому навіть свіжа олива може бути небезпечною для авто

    13 Липня, 2025

    Скручений пробіг: як розпізнати обман при купівлі авто

    13 Липня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.