Перехід на електричну тягу ставить перед інженерами Honda фундаментальне питання: як зберегти саму суть задоволення від водіння, коли традиційні атрибути спортивного автомобіля зникають? Акумулятор та електродвигун мають зовсім інші характеристики, тому просто створити щось ідентичне попереднім поколінням Type R неможливо. Це не лише питання потужності, а й звуку, вібрацій, відчуття прискорення та загального зв’язку людини з машиною, інформує Автопілот з посиланням на Auto Express.
Представники компанії визнають, що від ідеї створення електричного спорткара ніхто не відмовлявся, проте головним викликом залишається переосмислення самої концепції «радості водіння» для епохи електромобілів. Адже саме ці невловимі емоції та фізичні відчуття завжди були візитною карткою моделей з шильдиком Type R, перетворюючи їх на щось більше, ніж просто швидкий транспортний засіб.
Honda вже робить впевнені кроки у своє електричне майбутнє. У 2026 році світ побачить перші дві моделі нової лінійки «0 Series» — великий седан та середньорозмірний кросовер. Вони будуть побудовані на новій уніфікованій платформі для електромобілів, яка є першою з семи запланованих. Ця архітектура потенційно здатна підтримувати двигуни потужністю до 480 кінських сил, що відкриває широкі можливості для створення справді швидких машин. Однак, на даному етапі компанія не розкриває жодних планів щодо випуску «заряджених» версій.
Тим часом ринок спортивних електромобілів поступово формується, доводячи, що створити захоплюючий швидкий EV цілком реально. Яскравим прикладом є Hyundai Ioniq 5 N, який продемонстрував, як можна поєднати шалену динаміку з керованістю та емоціями. Нещодавно до нього приєднався і компактний хетчбек Alpine A290, що також робить ставку на залученість водія у процес керування.
Ці автомобілі знаменують собою новий етап еволюції. Раніше швидкі електрокари здебільшого були лише потужнішими версіями стандартних моделей, без суттєвих модернізацій шасі, гальмівної системи чи інших інженерних аспектів. Тепер же виробники приділяють значно більше уваги комплексній підготовці, щоб автомобіль не просто швидко розганявся по прямій, а й дарував впевненість та задоволення у поворотах.
Історично шильдик Type R у Великій Британії та Європі асоціювався переважно з моделлю Civic, хоча його носили й інші легендарні автомобілі, такі як Integra та Accord. Нинішнє покоління звичайного Civic є 181-сильним гібридом, тоді як Civic Type R, що невдовзі покине ринок, оснащений класичним 2,0-літровим бензиновим турбодвигуном на 329 к.с. Цей контраст лише підкреслює, який величезний стрибок доведеться зробити компанії.
Отже, майбутнє електричного Honda Civic Type R залишається інтригою. Інженери стоять перед складним завданням: не просто створити потужний електромобіль, а наділити його душею та характером, гідними легендарного імені. Питання не в тому, чи зможе він бути швидким, а в тому, чи зможе він, як і раніше, викликати посмішку на обличчі водія.