У той час як автомобільний світ, особливо в США, стрімко переходить на автоматичні трансмісії, залишаючи механічній коробці передач лише крихітну частку ринку, в деяких куточках планети ситуація кардинально інша. Існують цілі країни, де вміння вправно оперувати трьома педалями та важелем КПП досі є нормою, а не привілеєм ентузіастів, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Одним з найдивовижніших прикладів є Китай. Попри статус світової столиці електромобілів, близько 75% автопарку країни все ще складають автомобілі з ручною коробкою передач. Причина криється в історії місцевого автопрому: довгий час китайські виробники покладалися на закордонні розробки автоматичних трансмісій, що робило їх дорожчими. Тому для сільської місцевості та бюджетного сегменту проста і надійна «механіка» залишалася безальтернативним вибором. Більше того, в Китаї досі престижніше отримати водійське посвідчення категорії C1, що дозволяє керувати будь-якими легковими авто, а не C2, яке обмежує водія лише «автоматом».
Навіть з розвитком технологій китайці знаходять способи зберегти традицію. Автовиробник BYD пропонує для автошкіл унікальний електромобіль e3, оснащений повноцінним зчепленням та імітацією п’ятиступінчастої коробки передач, щоб курсанти могли відточувати навички на сучасному транспорті.

Європа також тримає оборону, і найзавзятішим її захисником є Італія. Ще у 2020 році лише 28% проданих тут автомобілів були з автоматичною трансмісією. Для європейців «автомат» часто є дорогою опцією, що збільшує вартість машини приблизно на тисячу євро. Враховуючи, що ціни на пальне в Італії одні з найвищих у світі, перевага більш економних механічних трансмісій стає очевидною. Не дивно, що італійці обирають гаманцем, віддаючи перевагу перевіреним рішенням.
Ринок підтримує цей вибір. Минулого року бестселером в Італії став хетчбек Fiat Panda, який стандартно оснащується шестиступінчастою «механікою». Поруч із ним у топі продажів опинилися Dacia Sandero та Jeep Avenger, які також пропонують ручну коробку як базову опцію. Навіть культовий Fiat 500 незабаром повернеться на ринок з гібридною установкою та механічною трансмісією, намагаючись залучити покупців, не готових до повністю електричної версії.
Схожа ситуація спостерігається в Індії, де автоматична коробка передач з’явилася на масовому ринку лише у 2008 році. Тут головним фактором є доступність. «Автомат» вважається преміальною опцією, яка може додати до ціни автомобіля близько 900 доларів. Для ринку, де вартість має першочергове значення, це суттєва різниця. Тому сьогодні приблизно три чверті проданих в Індії автомобілів оснащені механічною коробкою. Серед найпопулярніших моделей – Maruti Suzuki Wagon R, Hyundai Creta та Maruti Swift.
Навіть у Південній Африці, де частка «механіки» за десять років впала, вона все ще займає близько половини ринку нових авто. Найпопулярніші моделі, такі як Volkswagen Polo Vivo, Suzuki Swift і Toyota Starlet, є невеликими міськими автомобілями, де ручна коробка пропонується в стандартній комплектації для здешевлення.

У Південній Америці флагманами любові до трьох педалей виступають Бразилія та Аргентина. У цих країнах понад 60% автомобілів на дорогах мають механічну трансмісію. І знову ключову роль відіграє економіка. «Механіка» дешевша у виробництві, що дозволяє автовиробникам, таким як Fiat, утримувати низькі ціни на свої бестселери – седан Cronos в Аргентині та пікап Strada в Бразилії. Хоча обидві моделі пропонують і варіатори, базові версії залишаються вірними п’ятиступінчастій ручній коробці.