Ви придбали новенький електромобіль і турбуєтеся про запас ходу, чи просто дивитеся на ціни на пальне та намагаєтеся максимізувати пробіг на кожній гривні? Можливо, ви чули, як Chevrolet проїхав на Silverado EV понад 1000 кілометрів на одному заряді, і дивуєтеся, як їм це вдалося. На щастя, відповідь проста, хоч і не надто практична для повсякденного життя, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Секрет максимального запасу ходу полягає в тому, щоб ніколи не поспішати. Повільніша їзда значно збільшує ефективність вашого автомобіля, але чому так відбувається? Щоб знайти відповідь, варто звернутися до фізики, а саме до рівнянь, що описують аеродинамічний опір. Цей опір розраховується за формулою, яка на перший погляд може здатися складною: D = Cd * ((ρ*V^2)/2) * A.
Давайте розберемо, що означають ці символи. D — це сила опору, Cd — коефіцієнт аеродинамічного опору, ρ (ро) — щільність повітря, V — швидкість, а A — площа поперечного перерізу автомобіля. Навіть якщо ця формула виглядає заплутаною, її суть дуже легко зрозуміти, і вона пояснює, чому варто їздити повільніше для економії.

Автовиробники часто хваляться зниженням коефіцієнта аеродинамічного опору (Cd) своїх автомобілів, роблячи їх більш «слизькими» для повітря. Це справді важлива мета, адже, згідно з рівнянням, за інших рівних умов сила опору змінюється прямо пропорційно до цього коефіцієнта. Зменшення Cd безпосередньо призводить до економії пального та збільшення запасу ходу.
Однак ключовий елемент у цій формулі — швидкість, або V. На відміну від коефіцієнта опору, її вплив не є лінійним. У рівнянні швидкість зведена у квадрат. Це означає, що вона має надзвичайно великий, експоненційний вплив на силу опору, яку автомобіль повинен подолати, а отже, і на енергію, необхідну для цього.
Простими словами, збільшення швидкості робить просування автомобіля крізь повітря значно важчим, і цей ефект набагато сильніший за будь-який інший фактор у формулі. Наприклад, подвоєння швидкості збільшує аеродинамічний опір не вдвічі, а вчетверо. Це фундаментальний закон фізики, який неможливо обійти за допомогою хитрої інженерії чи нових технологій.
Саме тому метод Chevrolet, що дозволив проїхати на Silverado EV рекордну відстань, полягав у русі на стабільно низькій швидкості. Це не складно, не вимагає спеціальних навичок, але може бути дуже незручно, якщо ви поспішаєте. Проте, якщо економія є вашим пріоритетом, найпростіший спосіб її досягти — просто зменшити тиск на педаль акселератора.