Коли Toyota представила концепт електричного Land Cruiser Se на виставці Japan Mobility Show у 2023 році, це виглядало як сміливий погляд у майбутнє. Витончений, повністю електричний позашляховик натякав на готовність компанії електрифікувати одну зі своїх найлегендарніших моделей, проте тоді Toyota не давала жодних обіцянок щодо серійного виробництва. Майже через два роки ця ідея виглядає набагато реалістичнішою, адже з’явилися нові дані, що концепт був не просто дизайнерською вправою, а фундаментом для створення електричного Land Cruiser, орієнтованого на американський ринок, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
Чутки про електрифікацію знакових моделей отримали підтвердження з новим звітом, який розкриває амбітні плани японського автогіганта. Згідно з інсайдерською інформацією, компанія готується до виробництва одразу двох великих трирядних електричних позашляховиків на своєму заводі в штаті Кентуккі. Хоча Toyota офіційно підтвердила лише плани щодо двох трирядних електромобілів, не уточнюючи моделі, джерела вказують, що йдеться саме про версії на базі Land Cruiser та популярного кросовера RAV4.
Цікаво, що для розміщення третього ряду сидінь модель RAV4, ймовірно, доведеться суттєво модернізувати, можливо, розтягнувши її платформу. Таке рішення свідчить про намір Toyota охопити сегмент великих сімейних електромобілів, який стрімко набирає популярності у Сполучених Штатах. Запуск виробництва в Кентуккі є частиною ширшої стратегії та замінює попередні плани щодо розгортання потужностей в Індіані.
Ця реорганізація виробничих процесів є частиною того, що в компанії називають «стратегічним переходом». Він спрямований на оптимізацію виробничих потужностей та підвищення ефективності. У рамках цієї ініціативи виробництво седана Lexus ES буде перенесено з Кентуккі назад до Японії. Водночас завод Toyota в Індіані зосередиться на розширенні випуску популярної моделі Grand Highlander, щоб задовольнити високий попит на неї.
Загалом, ці кроки є частиною глобального плану Toyota щодо запуску семи нових моделей електромобілів на ринку США до середини 2027 року. Локалізація виробництва електричного Land Cruiser в Кентуккі несе очевидні переваги для американських споживачів. Внутрішнє складання дозволить компанії уникнути значних імпортних мит та тарифів, які часто підвищують кінцеву вартість електромобілів, вироблених за кордоном. Це може зробити новинку значно доступнішою.
Важливим технічним аспектом є те, що, за чутками, електрична версія позашляховика збереже рамну конструкцію платформи GA-F. Це означає, що автомобіль не втратить своїх легендарних позашляхових якостей, які завжди були візитною карткою Land Cruiser. Таким чином, Toyota прагне поєднати передові електричні технології з перевіреною надійністю та прохідністю, що робить цю модель однією з найочікуваніших у сегменті великих електромобілів.
Для потенційних покупців така комбінація знайомої брутальності, сучасної електричної силової установки та потенційно більш привабливої ціни може стати вирішальним фактором. Якщо Toyota зможе реалізувати цей проєкт, електричний Land Cruiser має всі шанси стати справжнім хітом на ринку, пропонуючи унікальне поєднання спадщини та інновацій. Залишається лише чекати офіційного анонсу, який, ймовірно, не змусить себе довго чекати.