Баварський автовиробник BMW вирішив внести корективи у свій знаменитий логотип, але зробив це настільки делікатно, що зміни доведеться шукати з лупою. Цей незначний редизайн став частиною стратегії поступової модернізації бренду, що триває вже понад століття, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Вперше оновлену емблему помітили на електричному кросовері iX3, представленому на Мюнхенському автосалоні, на що звернули увагу автомобільні видання. Представник компанії підтвердив, що цей значок дебютує на iX3 і поступово з’являтиметься на нових або оновлених моделях. Модифікації виявилися майже комічно мінімалістичними: зникло зовнішнє хромоване кільце та перехресні лінії, шрифт літер “BMW” став тоншим, а на електромобілях прибрали синій обідок, який раніше вказував на електричну природу авто. Цей останній крок багато хто сприйняв позитивно, адже BMW залишається BMW, незалежно від типу силової установки.
Однак відмова від хрому викликала певні дискусії. Схоже, BMW прагне уніфікувати вигляд свого логотипа в фізичному світі з його цифровими та друкованими версіями. Цей тренд на “сплощення” дизайну спостерігається у багатьох великих брендів, які намагаються зробити свої емблеми більш адаптивними для екранів смартфонів та вебсайтів. Для iX3 компанія зробила свій культовий круглий значок візуально простішим, прибравши об’ємні елементи, що створювали ефект 3D.

Незмінними залишилися синьо-білі сектори в центрі емблеми. Вони, як і раніше, символізують кольори прапора Баварії — федеральної землі, де була заснована компанія. Протягом десятиліть навколо цих квадрантів існувала популярна легенда, нібито вони зображують пропелер літака, що обертається. Ця інтерпретація пов’язана з доавтомобільною історією BMW, коли компанія під назвою Rapp Motorenwerke виробляла авіаційні двигуни.
Компанія докладно роз’яснювала це непорозуміння, яке, на її думку, виникло через рекламний плакат 1929 року. На ньому літери BMW були зображені на лопатях пропелера, що обертався, — так просувалася співпраця з виробником авіадвигунів Pratt & Whitney. Цікаво, що згідно з власною історіографією BMW, компанія довгий час не докладала зусиль, щоб спростувати цей міф. Як пояснював Фред Якобс з BMW Group Classic, постійне повторення перетворило цю версію на самовідтворювану міську легенду, яку бренд певною мірою навіть підтримував.
Сьогодні BMW фактично визнає, що емблема все ж таки може асоціюватися з пропелером, оскільки компанія, не спростовуючи активно цю теорію, дозволила їй стати канонічною. Таким чином, міф став частиною багатої спадщини бренду, хоча й не був закладений у дизайн від самого початку.

Будь-хто, хто уважно вивчить оновлений значок, дійде висновку, що BMW зробила… майже нічого. І це буде правдою. Але компанія займається “майже нічим” під час ревізії свого логотипа вже близько 108 років. Вперше емблема з’явилася у 1917 році, і протягом понад століття вона зазнавала лише поступової модернізації. Золоті літери та кільця поступилися місцем білим, а ті, своєю чергою, змінилися на хромовані. Тренд завжди був спрямований на невпинне, але дуже повільне спрощення, і новий логотип не став винятком.
Протягом останніх років багато дизайнерських рішень BMW були досить поляризуючими та суперечливими. Епоха Кріса Бенгла досі викликає запеклі суперечки, а гіпертрофовані “ніздрі” решітки радіатора дратують пуристів. Деякі шанувальники марки відчувають виправдану ностальгію за більш консервативними та стриманими моделями BMW з минулого. Але історія рухається вперед. Принаймні, в останній зміні логотипа потрібно дуже постаратися, щоб знайти щось, що могло б вас роздратувати.