Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Технології»Чому навіть у 2025 році автовиробники все ще ліплять машини з глини
    Технології

    Чому навіть у 2025 році автовиробники все ще ліплять машини з глини

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко11 Листопада, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Автомобільна індустрія мчить у майбутнє, де панують електромобілі, автопілоти та цифрові технології. Проте в самому серці процесу створення нових машин, у дизайнерських студіях, досі живе практика, якій майже сто років. Мова йде про використання глиняних моделей — інноваційний підхід, вперше запроваджений легендою General Motors Харлі Ерлом ще у 1930-х роках. У той час, коли світ одержимий віртуальною реальністю та комп’ютерним моделюванням, провідні бренди продовжують довіряти рукам скульпторів, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Може здатися, що сучасні комп’ютерні програми здатні замінити будь-який фізичний прототип. Однак жоден екран не може передати відчуття реальної форми так, як це робить повнорозмірний макет. Дизайнери стверджують, що фізичну скульптуру набагато легше вивчати, модифікувати та оцінювати. Її можна обійти з усіх боків, доторкнутися до поверхні, побачити, як світло грає на вигинах кузова за різного освітлення. Це тактильний досвід, який дозволяє відчути характер автомобіля, чого неможливо досягти, просто обертаючи 3D-модель на моніторі.

    Процес створення такого макета — це складне мистецтво, далеке від дитячої ліпки. Все починається з цифрових або паперових ескізів. Коли концепцію затверджують, команда приступає до створення повнорозмірної моделі. За основу слугує спеціальний алюмінієвий каркас, так звана «арматура», що імітує колісну базу. На неї монтують блоки твердої піни, які потім покривають шарами спеціального промислового пластиліну. Цей матеріал, який лише умовно називають глиною, нагрівають, щоб він став м’яким та податливим для роботи.

    Початкову форму прототипу вирізає високоточний п’ятиосьовий фрезерний верстат за цифровими кресленнями. Але найважливіший етап — це ручна робота. Команда досвідчених скульпторів годинами доводить кожну лінію до досконалості, знімаючи міліметр за міліметром, щоб досягти ідеальної гармонії форм. Якби вся модель складалася з пластиліну, вона важила б кілька тонн, тому використання пінопластової основи є обов’язковим для полегшення конструкції.

    Готову глиняну модель можна легко модифікувати: змінювати форму крил, нахил даху чи дизайн бампера. Її можна обклеїти спеціальною плівкою, щоб імітувати колір майбутнього автомобіля, приміряти різні колісні диски та навіть встановити справжню оптику. Для керівництва компанії та фокус-груп такий фізичний об’єкт справляє значно сильніше враження, ніж будь-яке цифрове зображення. Саме тому, незважаючи на століття технологічного прогресу, руки майстра та шматок глини залишаються незамінними інструментами у народженні автомобілів, якими ми їх знаємо.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    автомобільний дизайн глиняні моделі концепт-кар макетування автомобілів промисловий пластилін прототип автомобіля Харлі Ерл

    Читайте також

    Honda представила Super-One — ідеальний авто для міста

    8 Листопада, 2025

    Автомобільне скло нового покоління: функцій більше, ніж у смартфона

    8 Листопада, 2025

    Більше, ніж здається: як решітка радіатора впливає на авто

    21 Жовтня, 2025

    НОВЕ

    Філософія Toyota: 5 ідей, що зробили бренд легендою

    11 Листопада, 2025

    Чому навіть у 2025 році автовиробники все ще ліплять машини з глини

    11 Листопада, 2025

    Зимовий апетит авто: чому зростає витрата пального і як зекономити

    10 Листопада, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.