Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Технології»Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника
    Технології

    Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко19 Листопада, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Стоянкове гальмо, яке багато водіїв за звичкою називають «ручником» або аварійним, є ключовим елементом безпеки, що утримує автомобіль на місці, особливо на схилі. Хоча сьогодні автомобілі з механічною коробкою передач стають рідкістю, саме для них ризик скочування без увімкненого гальма є найвищим. Проте, використання стоянкового гальма важливе і для автоматичних трансмісій, оскільки це зменшує навантаження на внутрішні компоненти коробки передач. Таким чином, виробити звичку завжди активувати його — корисна практика для будь-якого водія, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Історично стоянкове гальмо було простою та надійною механічною системою, повністю незалежною від основних гідравлічних гальм. Протягом десятиліть, попри розвиток гальмівних технологій, його конструкція залишалася незмінною: важіль або педаль у салоні за допомогою сталевих тросів механічно затискали гальмівні колодки на задніх колесах. Однак сьогодні на зміну цій перевіреній часом системі приходять більш складні електронні рішення, що зумовлено прагненням до мінімалізму в дизайні, підвищенням комфорту та навіть людською забудькуватістю.

    Електронне стоянкове гальмо (EPB) вперше з’явилося на початку 2000-х років, дебютувавши на преміальному седані BMW 7-Series у кузові E65. У цій системі замість важеля використовувалася кнопка на панелі приладів. Натискання на неї посилало сигнал на спеціальний модуль, який за допомогою електромотора та звичних тросів активував гальмівні механізми. Система могла працювати як для паркування, так і для екстреного гальмування, динамічно сповільнюючи автомобіль під час руху.

    Чверть століття потому електронні стоянкові гальма стали стандартом для більшості нових автомобілів. Сучасні системи стали ще досконалішими: вони часто обходяться без тросів, а електричні актуатори встановлюються безпосередньо на гальмівні супорти. Такий підхід вирішує класичні проблеми механічних «ручників», як-от розтягування тросів, їх замерзання чи корозія, що з часом могли призвести до відмови системи.

    Відмова від громіздкого важеля та тросів звільняє цінний простір у салоні та під днищем автомобіля, даючи дизайнерам більше свободи. Для водія використання кнопки є значно легшим, ніж докладання фізичних зусиль до важеля. Крім того, електронні системи пропонують додаткові зручні функції, наприклад, Auto Hold, яка автоматично утримує машину на місці при зупинці на світлофорі чи в заторі на схилі. Система також може автоматично вмикатися при вимкненні запалювання та вимикатися при початку руху, що унеможливлює ситуацію, коли водій забуває зняти авто з гальма.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    Auto Hold автомобільні технології гальмівна система гальмівний супорт електронне стоянкове гальмо ручне гальмо

    Читайте також

    Таємниця «бумеранга» на лімузині: що це насправді?

    19 Листопада, 2025

    Чому не варто залишати авто на ручнику під час довгої стоянки

    18 Листопада, 2025

    Чому навіть у 2025 році автовиробники все ще ліплять машини з глини

    11 Листопада, 2025

    НОВЕ

    Переплата до 20%: 10 нових авто, які не варто купувати зараз

    19 Листопада, 2025

    Білі плями на склі авто? Як позбутися нальоту від жорсткої води

    19 Листопада, 2025

    Кнопка замість важеля: Чому автовиробники відмовляються від ручника

    19 Листопада, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.