Схоже, гегемонія Tesla в автомобільному світі добігає кінця, оскільки компанія стикається з серйозними викликами на ключових ринках, а її очільник, здається, більше захоплений футуристичними проєктами, ніж реальним виробництвом та продажем автомобілів, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Поки Ілон Маск активно просуває ідеї робототехніки та штучного інтелекту, що позитивно впливає на вартість акцій, основний бізнес компанії — продаж автомобілів — демонструє тривожну динаміку. Перспективи виглядають похмуро на трьох найбільших автомобільних ринках: у Європі, Китаї та Сполучених Штатах. Ситуація особливо критична в Європі, де продажі Tesla впали майже на 50% у жовтні порівняно з аналогічним періодом минулого року. Загалом за рік падіння в регіоні сягнуло 30%, і це на тлі загального зростання ринку електромобілів на 26%.

Аналітики прогнозують, що глобальні поставки автомобілів Tesla можуть скоротитися на 7% цього року, що є продовженням минулорічного спаду. Схоже, споживачі дедалі менше зацікавлені в придбанні дещо застарілих та не завжди якісно зібраних автомобілів від бренду, чий лідер відомий своїми неоднозначними публічними висловлюваннями. Це ставить під сумнів довгострокову стратегію компанії, яка колись була беззаперечним лідером інновацій.

Намагаючись поєднати захоплення свого генерального директора з основним бізнесом, Tesla робить ставку на розвиток сервісу роботаксі. Кілька таких автономних автомобілів вже курсують вулицями Сан-Франциско та Остіна. Ілон Маск нещодавно анонсував у соціальній мережі X, що найближчим часом кількість роботаксі в Остіні, штат Техас, має подвоїтися. Втім, наразі незрозуміло, скільки саме безпілотних автомобілів компанія експлуатує, і чи є цей проєкт реальною бізнес-моделлю, чи лише способом підтримувати високі ціни на акції.

Тим часом німецький автовиробник Audi готується до випуску нового покоління популярного кросовера Q3 у 2026 році. Модель, що стала справжнім бестселером, зазнає серйозних змін, зокрема в ціновій політиці. Компанія значно підвищила стартову ціну на американському ринку, скоротивши при цьому кількість доступних комплектацій до однієї — S Line. Тепер вартість кросовера починатиметься з $44,995, що може вплинути на його популярність серед покупців, для яких ціна часто є вирішальним фактором.

На іншому кінці світу, в Японії, автомобільна індустрія готується до нового раунду переговорів між профспілками та виробниками. Представники робітників металургійної галузі, до яких належать і співробітники таких гігантів, як Toyota, озвучили свої вимоги. Цікаво, що на тлі глобальних економічних потрясінь вимоги профспілок виглядають досить скромно: вони просять збільшення місячної заробітної плати щонайменше на 12 000 ієн, що еквівалентно приблизно 77 доларам. Такий крок є частиною національної стратегії для досягнення сталого зростання зарплат, що випереджає інфляцію.
