Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Поради водіям»Гальмівні колодки: коли міняти і чи варто одразу всі чотири?
    Поради водіям

    Гальмівні колодки: коли міняти і чи варто одразу всі чотири?

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко4 Грудня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Ви під’їжджаєте до світлофора, натискаєте на гальма і чуєте пронизливий вереск, що нагадує крик лисиці. Цей звук миттєво робить ваш день набагато цікавішим, адже він майже гарантовано віщує візит на СТО. Тамтешній майстер, оглянувши авто, виносить вердикт: потрібна заміна колодок на всіх чотирьох колесах. І тут у вас виникає логічне запитання: «А чи справді це необхідно?», інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    На перший погляд, рекомендація замінити весь комплект може здатися спробою СТО заробити більше, але насправді за цим стоїть цілком обґрунтована логіка. Основна ідея полягає у забезпеченні збалансованого гальмування. Коли всі чотири колодки нові, вони мають однакові фрикційні властивості та зношуються більш-менш рівномірно. Це гарантує, що автомобіль зупинятиметься передбачувано, без ривків чи відведення вбік. До того ж, це зручно: ви вирішуєте проблему одним махом і надовго про неї забуваєте. В довгостроковій перспективі це може бути навіть економніше, адже ви платите за роботу лише один раз.

    Однак є важливий нюанс: заміна всіх чотирьох колодок одночасно не завжди є обов’язковою. У більшості передньопривідних автомобілів передні гальмівні колодки зношуються значно швидше за задні. Причина криється у фізиці: під час гальмування вага автомобіля зміщується вперед, тому на передню вісь припадає левова частка навантаження — до 70-80%. Через це передні гальма працюють інтенсивніше, а отже, їхні колодки стираються швидше.

    Тому багато досвідчених механіків погоджуються, що заміна колодок лише на передній або тільки на задній осі є цілком прийнятною практикою. Головне правило, якого потрібно неухильно дотримуватися, — це заміна колодок попарно на одній осі. Ніколи не можна міняти лише одну колодку з пари. Це призведе до нерівномірного гальмівного зусилля, що може спричинити неконтрольоване відведення автомобіля вбік під час різкої зупинки.

    Перш ніж ухвалювати рішення, потрібно правильно діагностувати стан гальмівної системи. Найперший індикатор — це звуки. Вереск і скрегіт часто свідчать про те, що фрикційний матеріал вичерпав свій ресурс. Іншими поширеними ознаками є збільшення гальмівного шляху, вібрації на кермі або педалі гальма, а також поява відповідного попереджувального індикатора на панелі приладів.

    Більшість автосервісів дотримуються «правила 80%»: коли на колодці залишається менше 20% фрикційного матеріалу, її час міняти. Це дозволяє уникнути пошкодження гальмівних дисків. Загалом, термін служби колодок становить від 30 до 70 тисяч кілометрів. Органічні колодки зазвичай служать 30-40 тисяч км, тоді як керамічні можуть витримати 50-70 тисяч км. Звісно, агресивний стиль водіння та часті поїздки в міських заторах значно скорочують цей термін.

    Їзда зі зношеними колодками — це не просто проблема дискомфортного звуку, а серйозна небезпека. Стерті колодки можуть спричинити перегрів гальмівної системи. Це, своєю чергою, призводить до «засклення» поверхні колодок, що різко знижує коефіцієнт тертя і значно збільшує гальмівний шлях. Затримка реакції гальм навіть на частку секунди може стати катастрофічною в екстреній ситуації.

    Якщо ж ігнорувати проблему й надалі, ви ризикуєте перейти до стадії «метал по металу». У цьому випадку основа колодки починає терти безпосередньо по гальмівному диску, перетворюючи його на металобрухт. Така ситуація миттєво перетворює недорогу процедуру заміни колодок на масштабний і дорогий ремонт, що може включати заміну дисків, а іноді й супортів, виливаючись у чотиризначну суму.

    Отже, рішення про заміну двох чи чотирьох колодок залежить від їхнього реального зносу. Але ігнорувати цю проблему — ніколи не є правильним вибором. Безпека на дорозі завжди має бути на першому місці.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    автосервіс гальмівна система гальмівні диски гальмівні колодки заміна гальмівних колодок знос колодок ремонт автомобіля

    Читайте також

    Як повернути блиск панелі приладів: від чистки до захисту

    1 Грудня, 2025

    Пастка першого року: 10 преміум-авто, яких власники позбуваються

    27 Листопада, 2025

    Автосервіс своїми руками: навички, які має знати кожен водій

    27 Листопада, 2025

    НОВЕ

    Від ручної корби до кнопки: історія появи електросклопідіймачів

    4 Грудня, 2025

    Гальмівні колодки: коли міняти і чи варто одразу всі чотири?

    4 Грудня, 2025

    Як повернути блиск панелі приладів: від чистки до захисту

    1 Грудня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.