Сучасні автомобільні технології, які ми сприймаємо як належне, є результатом десятиліть еволюції та сміливих експериментів. Перш ніж на дорогах з’явилися світлодіодні чи ксенонові фари, перші автомобілі освітлювали шлях карбідними лампами, які доводилося запалювати сірниками. А задовго до появи сенсорних мультимедійних систем компанія Chrysler у 1956 році представила програвач вінілових платівок Highway Hi-Fi, який, щоправда, більше пропускав доріжки, ніж відтворював музику, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Аналогічна історія стосується і такої звичної функції, як склопідіймачі. До того, як вони стали електричними, водіям та пасажирам доводилося вручну обертати ручку, щоб опустити чи підняти скло. Усе змінилося в 1941 модельному році, коли компанія Packard представила свій розкішний седан Custom Super Eight 180. Саме цей автомобіль увійшов в історію як перший, оснащений склопідіймачами з електроприводом.
Однак не варто уявляти собі систему, схожу на сучасну. Технологія Packard була не повністю електричною, а електрогідравлічною. Вона використовувала складну мережу насосів, гідравлічних магістралей та циліндрів усередині дверей. По суті, це була адаптована система, спочатку розроблена для керування складними дахами кабріолетів та сидіннями з електрорегулюванням. Складність конструкції робила її не надто надійною: витоки рідини були звичним явищем, що значно ускладнювало експлуатацію.

Конкуренти не змусили на себе довго чекати. Майже одночасно, у 1941 році, Ford представив електричні склопідіймачі як стандартне обладнання для своїх преміальних моделей Lincoln Custom — лімузина та семимісного седана. Проте, головною зіркою цих автомобілів був гігантський V12, тому інноваційні вікна дещо загубилися на його тлі. Cadillac також долучився до перегонів, але з унікальним рішенням: вони першими встановили скляну перегородку з електроприводом, яка відділяла водія від пасажирів заднього ряду. На відміну від гідравлічних систем Packard та Ford, механізм Cadillac був повністю електричним, але він не керував бічними вікнами.
Справжній прорив, який наблизив технологію до сучасного вигляду, стався у 1951 році. Саме тоді Chrysler випустив модель Imperial, оснащену першими повноцінними електричними склопідіймачами без використання гідравліки. Цей автомобіль був справжнім флагманом інновацій, адже, крім вікон, він міг похвалитися гідропідсилювачем керма Hydraguide та потужним двигуном FirePower Hemi V8, що видавав 180 кінських сил. Це був крок у нову еру автомобільного комфорту, де складні та примхливі системи почали поступатися місцем надійним електричним рішенням.
Хоча сьогодні ручні склопідіймачі здаються архаїзмом, вони все ще зустрічаються в деяких утилітарних моделях, наприклад, у Jeep Wrangler та Gladiator до 2025 модельного року. Проте саме завдяки сміливим, хоч і не завжди досконалим, розробкам Packard, Ford, Cadillac та Chrysler ми отримали функцію, без якої важко уявити сучасний автомобіль. Кожне натискання кнопки на дверній карті — це маленький відгомін великої історії інженерних змагань минулого століття.
