Close Menu
    Facebook
    Автопілот
    • Компанії
    • Автомобілі
    • Технології
    • Поради водіям
    • Огляди та тести
    • Автоспорт
    • Курйози на дорогах
    Автопілот
    Home»Автомобілі»Падіння титана: історія найбільшого двигуна в історії Cadillac
    Автомобілі

    Падіння титана: історія найбільшого двигуна в історії Cadillac

    Володимир ТкаченкоВолодимир Ткаченко25 Грудня, 2025
    Facebook Twitter Telegram Copy Link
    Джерело: Jalopnik

    Були часи, коли автомобілі Cadillac були уособленням не просто розкоші, а справжньої надмірності. Хоча бренд і сьогодні асоціюється з преміальністю, випускаючи потужні позашляховики та ексклюзивні седани, він значно відійшов від своєї золотої ери, коли створював одні з найбажаніших «сухопутних яхт», що пожирали бензин, які тільки можна було купити за гроші, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

    Наприкінці 1960-х та на початку 1970-х інженерна екстравагантність Cadillac досягла свого апогею з появою двигуна 500 V8. Цей агрегат вселяв страх у багато м’язистих автомобілів тієї епохи. Великоблоковий V8 об’ємом 500 кубічних дюймів, що в метричній системі дорівнює вражаючим 8.2 літрам, досі утримує титул найбільшого серійного двигуна в історії Cadillac. На певний час він навіть був найбільшим у світі, поки Dodge не представив свій 8.3-літровий Viper V10.

    Однак найцікавіше в історії Cadillac 500 V8 — це історія його стрімкого падіння. Двигун, який колись вражав потужністю у 400 кінських сил (за стандартом gross) та крутним моментом у 746 Нм, перетворився на тінь самого себе, скотившись до мізерних 190 кінських сил та 488 Нм. І все це відбулося всього за шість років, демонструючи, як швидко можуть змінюватися пріоритети в автомобільній індустрії.

    Двигун 500 V8 народився на базі свого попередника, моделі 472. Інженери збільшили хід поршня з 4.06 дюйма до 4.304 дюйма, офіційно перетнувши позначку в 500 кубічних дюймів. Хоча 472-й вже розвивав солідні 375 к.с. та 712 Нм, додатковий хід колінчастого вала дозволив 500 V8 досягти пікових 400 к.с. та неймовірних 746 Нм крутного моменту, доступних вже з 3000 обертів на хвилину.

    Очевидно, що цей двигун створювався не для шаленої швидкості, а для забезпечення плавного та невимушеного руху. Його дебют відбувся у 1970 році на розкішному купе Eldorado. До 1975 року він залишався ексклюзивом для цієї майже 5.5-метрової передньопривідної моделі, після чого компанія вирішила встановлювати могутній 500 V8 на всі свої автомобілі, окрім Seville. Проте занепад розпочався майже одразу після його тріумфальної появи.

    Вже у 1971 році, лише через рік після дебюту, потужність двигуна знизилася до 365 к.с. та 725 Нм, оскільки General Motors готувала свої мотори до роботи на неетилованому бензині. Рік потому, у 1972-му, автомобільна індустрія США перейшла від вимірювання потужності за стандартом «gross» (без навісного обладнання) до «net» (з усім обладнанням, як у реальному авто). Це миттєво «врізало» показники 500 V8 на папері до 235 к.с. та 522 Нм.

    Але справжні проблеми почалися з посиленням екологічних норм. Нові вимоги до викидів поступово «душили» двигун, знизивши його потужність до 210 к.с. у 1975 році та до остаточних 190 к.с. у 1976-му. Нарешті, у 1977 році Cadillac відмовився від цього гіганта, перейшовши на V8 меншого об’єму. Так, від флагмана американського моторобудування до повного зникнення, Cadillac 500 V8 прожив коротке, але яскраве життя. Хоча він і не є улюбленцем колекціонерів, ентузіасти й досі цінують його за колосальний крутний момент, доступний за відносно невеликі гроші.

    Підписуйся на наш Telegram-канал

    Cadillac 500 V8 Cadillac Eldorado автомобілі 70-х американські двигуни великоблоковий V8 історія автомобілів м'язисті автомобілі

    Читайте також

    Waymo проти людей: статистика доводить, що роботакси рятують життя

    5 Грудня, 2025

    Від ручної корби до кнопки: історія появи електросклопідіймачів

    4 Грудня, 2025

    Забуті легенди Pontiac: 5 концептів, які так і не побачили світ

    27 Листопада, 2025

    НОВЕ

    Падіння титана: історія найбільшого двигуна в історії Cadillac

    25 Грудня, 2025

    Чому нові шини ‘вмирають’ швидко? Головні помилки водіїв

    25 Грудня, 2025

    Кераміка чи напівметал: які гальмівні колодки кращі для вас?

    25 Грудня, 2025
    Facebook Telegram
    © 2025 AVTOPILOT.com.ua.

    "Автопілот" пропонує огляди, поради, новини зі світу автомобілів, зокрема останні новинки автоіндустрії, технологічні інновації, а також практичні поради для водіїв. Відвідувачі можуть знайти інформацію про автомобілі різних марок, порівняльні тести, а також деталі про участь автовиробників у різноманітних подіях та автоспорті. Avtopilot.com.ua ділиться курйозними історіями з доріг та надає експертні огляди на актуальні теми, що стосуються кожного автомобіліста.

    Копіювання текстів або зображень, поширення інформації Avtopilot.com.ua у будь-якій формі забороняється без письмової згоди адміністрації. Цитування матеріалів сайту Avtopilot.com.ua дозволено за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на конкретний матеріал не нижче другого абзацу.

    Контакти

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.