Механіки шиномонтажів часто накачують шини до середнього тиску, відомого як “двійка”, не зважаючи на конкретні рекомендації виробника та сезонні особливості. Проте, як пояснив експерт у розмові з редакцією порталу ampercar.com, ігнорування оптимальних показників тиску може спричинити нерівномірний знос гуми, зниження керованості автомобіля та підвищення витрат пального.
Кожна модель автомобіля має свої параметри тиску для різних умов. Наприклад, у Mercedes-Benz W204 з колесами діаметром 17 дюймів рекомендований тиск становить 2,2 атмосфери, тоді як для 16-дюймових коліс – 2,5 атмосфери. Інші машини, такі як Nissan X-Trail у кузові T31, мають допустимий тиск 2,3 атмосфери на передніх колесах і 2,1 атмосфери на задніх, що зумовлено особливостями розподілу ваги та керованості.
У період масової заміни шин шиномонтажні станції працюють на межі своїх можливостей, а компресори для підкачування часто подають нагріте повітря. Це означає, що навіть якщо тиск було налаштовано правильно, через кілька годин після охолодження шин він може знизитися нижче норми.
Тому важливо перевіряти тиск ще раз через добу після встановлення шин, бажано перед поїздкою, коли гума ще холодна. Це допоможе переконатися, що тиск відповідає нормі. Під час руху навіть на короткі відстані шини нагріваються, а повітря всередині розширюється, тимчасово підвищуючи тиск і створюючи хибне враження про його відповідність нормі.
Особливу увагу слід приділяти контролю тиску, якщо ви використовуєте один комплект дисків і двічі на рік перевстановлюєте гуму. Постійні маніпуляції з покришками можуть знижувати герметичність з’єднання між диском та шиною, що збільшує ризик витоків повітря.
Також варто пам’ятати, що кожні 10 градусів зниження температури призводять до зменшення тиску в шинах приблизно на 0,1 атмосферу.
Найпоширенішою помилкою під час накачування шин є використання неточного манометра. Більшість аналогових манометрів спочатку відображають значення у psi (фунти на квадратний дюйм), а потім у барах або кг/см². Проте ці значення не рівнозначні: наприклад, 2,5 бара відповідає 36,3 psi. Важливо перевіряти одиниці виміру, щоб уникнути помилок. Крім того, не забувайте про перевірку тиску в запасному колесі.
Читайте також: Штраф та позбавлення прав: за які шини поліція жорстоко каратиме водіїв