Сучасні автомобілі — це справжні дива інженерії на колесах. Якби Генрі Форд чи Карл Бенц побачили, які машини випускають їхні компанії сьогодні, вони були б шоковані не лише технологіями, але й тим, наскільки далеко зайшов прогрес. Проте, цей прогрес не завжди означає досконалість. Іноді інженери настільки захоплюються питанням “чи можемо ми?”, що забувають запитати “а чи варто?”. Варто перетворювати салон на суцільний екран, змушуючи водія відволікатися від дороги? Варто ставити гігантські диски з тонкою гумою на авто, що їздять по далеко не ідеальним дорогам? Користувачі популярного автомобільного порталу поділилися своїми головними розчаруваннями, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Однією з найчастіших скарг є величезні сліпі зони. Через сучасні вимоги безпеки та необхідність розміщення подушок безпеки, передні стійки кузова стали настільки масивними, що за ними може легко сховатися не лише пішохід, а й цілий автомобіль. Водії скаржаться, що виробники віддають пріоритет виживанню в аварії, а не її уникненню. І жодні камери та датчики не можуть повністю компенсувати втрату елементарної оглядовості, яка є ключовою для запобігання ДТП.

Ще один глобальний тренд, що викликає роздратування, — це тотальна відмова від фізичних кнопок на користь сенсорних екранів. Якщо для увімкнення підігріву сидінь або зміни температури клімат-контролю потрібно занурюватися в глибини меню на центральному дисплеї, це неминуче відволікає увагу від дороги. Тактильні перемикачі, які можна було знайти наосліп, були набагато безпечнішими. На щастя, деякі автовиробники починають усвідомлювати свою помилку і поступово повертають фізичні органи керування для основних функцій.

Бажання виробників повністю усунути водія з процесу керування за допомогою численних автономних функцій також не знаходить підтримки у багатьох ентузіастів. Технології, що покращують динаміку та керованість — це добре. Але системи, які постійно втручаються в керування, борються з водієм і позбавляють його контролю, викликають лише роздратування. Водіння перетворюється з процесу, що приносить задоволення, на просте переміщення з точки А в точку Б.

Не оминули увагою і моду на гігантські колеса з низькопрофільними шинами. Для звичайного сімейного седана чи кросовера немає жодної практичної потреби у 21- або 22-дюймових дисках. Такі колеса не лише роблять поїздку жорсткішою, але й є надзвичайно вразливими до пошкоджень на нерівних дорогах. Навіть спортивні автомобілі з потужними гальмами чудово обходяться 19-дюймовими дисками, тож цей тренд виглядає виключно як маркетинговий хід на шкоду комфорту та практичності.

Мабуть, найглибша і найфілософськіша претензія — це відсутність “душі” у сучасних машин. Об’єктивно, вони кращі за старих за всіма параметрами: потужність, гальма, безпека, економічність. Але вони втратили щось невловиме. Вони не мають того характеру, того відчуття зв’язку з механізмом. Зникли такі сенсорні деталі, як звук закриття дверей, запах вихлопу потужного двигуна, вібрації та унікальний рев мотора. Електромобілі швидкі, гібриди ефективні, але де емоції?

Ця “абстракція” від процесу водіння доповнюється ще й економічним фактором. Нові автомобілі стали недоступними для багатьох. Ще кілька десятиліть тому можна було придбати простий, але надійний новий автомобіль за відносно невеликі гроші. Сьогодні ціни на найдешевші моделі зросли в рази, що змушує людей або купувати вживані авто, або брати значні кредити.

Навіть у дрібницях сучасний авторинок розчаровує. Палітра кольорів здебільшого складається з відтінків сірого, чорного та білого. Яскраві, цікаві кольори або коштують додаткових грошей, або доступні лише в найдорожчих комплектаціях. Змінилося і призначення деяких класів авто. Пікапи, наприклад, з робочих інструментів перетворилися на велетенські статусні символи, які рідко використовуються за прямим призначенням.

Нарешті, парадоксальною проблемою стала надлишкова потужність. Сьогодні майже неможливо знайти новий автомобіль з розгоном до 100 км/год повільніше 10 секунд. Навіть базові моделі мають динаміку, яка ще 30 років тому була притаманна спорткарам. Для ентузіаста це чудово, але в масштабах усього трафіку це призводить до агресивнішого водіння та зростання кількості ДТП. Занадто легко недосвідченому водієві отримати доступ до автомобіля, керування яким перевищує його навички.

Exit mobile version