Деякі автомобільні двигуни, що свого часу здобули престижні нагороди за інновації, економічність та культуру роботи, з роками перетворилися на справжній головний біль для своїх власників. Гучні титули та обіцянки виробників не вберегли водіїв від серйозних та дорогих поломок, які виявилися масовими. Сьогодні, маючи багаторічний досвід експлуатації, експерти склали списки агрегатів, яких краще уникати при покупці вживаного авто, інформує Автопілот з посиланням на Auto Świat.

Одним із найгучніших провалів останніх років став 1.2-літровий двигун PureTech від концерну PSA, який зараз є частиною Stellantis. Цей трициліндровий агрегат встановлювали на безліч популярних моделей Peugeot, Citroën та Opel. Його ключовою проблемою став ремінь ГРМ, що працює в масляній ванні. З часом матеріал ременя починає руйнуватися під дією моторного масла, а його частинки забивають маслоприймач та канали системи змащення. Це призводить до масляного голодування, відмови вакуумного підсилювача гальм і, в кінцевому підсумку, до капітального ремонту або заміни двигуна.

Не менш сумної слави зажив двигун 1.6 THP, розроблений спільно PSA та BMW. Цей мотор свого часу теж отримував нагороди, але на практиці виявився вкрай примхливим. Головними його бідами є передчасне розтягування ланцюга ГРМ, що призводить до збою фаз газорозподілу, а також інтенсивне утворення нагару на впускних клапанах. Це спричиняє втрату потужності, нерівну роботу та підвищену витрату палива. Власники часто стикалися з необхідністю дорогої процедури чищення клапанів.

Концерн Volkswagen також має у своїй історії проблемні агрегати, зокрема, ранні версії двигунів серії TSI. Наприклад, мотори 1.4 TSI з родини EA111 страждали від ненадійного ланцюгового приводу ГРМ, який міг перескочити навіть при невеликих пробігах. Більш потужні 1.8 та 2.0 TSI покоління EA888 «прославилися» надмірним споживанням масла через невдалу конструкцію поршневих кілець. Хоча в пізніших ревізіях багато проблем було вирішено, на вторинному ринку все ще багато автомобілів із цими ризикованими силовими установками.

Свій «скелет у шафі» є і у компанії Ford. Йдеться про деякі версії двигунів EcoBoost. Популярний 1.0-літровий трициліндровий мотор, як і французький PureTech, має ремінь ГРМ в маслі, що створює схожі ризики його руйнування та засмічення системи. А 1.6-літровий EcoBoost став відомим через схильність до перегріву, викликану дефектами в системі охолодження. Несправність могла призвести до тріщин у головці блоку циліндрів, що означало дуже дорогий ремонт.

Навіть легендарні дизельні двигуни TDI від VAG не уникли серйозних конструктивних прорахунків. Зокрема, 2.0-літровий агрегат з насос-форсунками (PD) мав проблеми з тріщинами в голівці блоку циліндрів та відмовою самих форсунок. Не варто забувати і про глобальний скандал «Дизельгейт», який хоч і не був пов’язаний з механічною надійністю, але став величезною «моторною аферою», що підірвала довіру до бренду.

Отже, обираючи вживаний автомобіль, не варто сліпо довіряти маркетинговим гаслам та нагородам минулих років. Історія показує, що навіть найвідоміші виробники іноді випускають на ринок відверто невдалі агрегати. Ретельна перевірка історії обслуговування та професійна діагностика перед покупкою є обов’язковими, особливо якщо під капотом знаходиться один із згаданих у цьому списку двигунів.

Exit mobile version