Протягом своєї історії марка Lamborghini створила не лише серійні суперстари, а й вражаючі концепт-кари, які не залишилися непоміченими навіть тоді, коли не потрапили до серії. Ці автомобілі — уособлення мрій, фантазій і технічної сміливості. Деякі з них стали основою для майбутніх моделей, інші залишилися естетичними шедеврами або технічними експериментами. Але всі вони — частина унікального ДНК бренду, пише Автопілот.
Lamborghini 350 GTV (1963)

Перший концепт марки, створений дизайнером Франко Скальоне, мав амбіції змагатися з Jaguar E-Type та Aston Martin DB4. Це був елегантний і витончений гран-турер, проте технічно його створення виявилося надто складним — 3,5-літровий V12 не вміщувався в моторний відсік. Автомобіль залишився лише красивим макетом, але згодом, у 1980-х, новий власник все ж змусив його поїхати.
Lamborghini Flying Star II (1966)

Цей шутинг-брейк на базі Lamborghini 400 GT створила Carrozzeria Touring. Автомобіль отримав повноцінне ходове шасі, 3,9-літровий V12, механічну КПП та незалежну підвіску. Назва відсилає до довоєнних родстерів Flying Star. Хоча у серію він не пішов, концепт вразив поєднанням практичності й динаміки.
Lamborghini Marzal (1967)

Футуристичне купе зі скляними дверима-крилами чайки та заднім розташуванням двигуна — робота Марчелло Гандіні зі студії Bertone. Дволітровий рядний «шістак» і футуристичний салон робили Marzal ефектним шоу-каром, але не кандидатом у серійне виробництво. Його місія — рекламний ефект і титульні сторінки автожурналів.
Lamborghini Bravo (1974)

Клиноподібний дизайн без зайвої химерності. Bravo створювався як потенційна заміна моделі Urraco. Хоча в серію пішов Silhouette, саме Bravo став платформою для випробувань і натхненням для Countach. Його 3,0-літровий V8 працював на трасах, а зовнішність задавала напрям стилю бренду на десятиліття.
Lamborghini Athon (1980)

Цей агресивний родстер був створений Марком Дешамом у студії Bertone. Незвичні масивні пороги, піднята задня частина, мінімальні габарити (висота всього 1041 мм!) — усе це ламало стереотипи про італійські спорткари. Під капотом — V8 від Silhouette. Athon став доказом того, що Lamborghini не боїться експериментувати навіть у кризові для марки роки.
Lamborghini Portofino (1987)

Седан від Lamborghini? Таке трапляється! Проєкт Portofino створили під час перебування бренду у складі Chrysler. Автор — американець Кевін Вердайн. Автомобіль базувався на середньомоторному Jalpa, мав V8 і незвичайну посадку салону зі зміщенням уперед. Особливість — підйомні передні та протилежно відкривані задні двері. Це був не просто концепт, а символ союзу двох автоіндустрій — італійської та американської.
Lamborghini Zagato Raptor (1996)

Цей концепт створено спільно з італійським ательє Zagato. Він базувався на Lamborghini Diablo VT, отримав кузов з вуглепластику, відсутність ABS та трекшн-контролю. Завдяки цьому Raptor був на 300 кг легший за оригінал. Ефектна особливість — «запакована» конструкція дверей і даху, що піднімалась цілком. Співтворцем став чемпіон світу зі скелетону Ален Вікі.
Lamborghini Asterion LPI 910−4 (2014)

Перший гібрид Lamborghini, який не шокує, а зачаровує. Елегантний і вишуканий Asterion — це не агресивний хижак, а витончений гранд-турер нового покоління. У ньому поєднано бензиновий V10 від Huracan (610 к.с.) та електродвигуни загальною потужністю 300 к.с. на передній осі. Це був погляд у майбутнє, де Lamborghini могла стати більш «цивілізованою», не втрачаючи драйву.
Ці концепт-кари — не просто експонати для автосалонів. Вони — сміливі ідеї, що формували обличчя Lamborghini. Деякі з них вплинули на серійні моделі, інші залишилися в історії як мрії на колесах. Але всі — без винятку — демонструють, що для Lamborghini немає меж, окрім уяви.