Тривожність щодо запасу ходу електромобілів поступово стає пережитком минулого, і нещодавній рекорд це вкотре доводить. Команда співробітників BMW успішно подолала на новому iX3 платформи Neue Klasse дистанцію у 1008 кілометрів (626 миль) на одному заряді, вирушивши із заводу в Дебрецені, Угорщина, до штаб-квартири компанії в Мюнхені, Німеччина, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Хоча це не найдовша поїздка на одному заряді в історії, вона є знаковою, оскільки перетнула важливий психологічний рубіж у тисячу кілометрів. Для порівняння, офіційний максимальний запас ходу iX3 за європейським стандартом WLTP становить близько 800 кілометрів (500 миль). Американська агенція EPA ще не опублікувала свої дані, але сам виробник оцінює пробіг до 640 кілометрів (400 миль) на своєму сайті, чого більш ніж достатньо для більшості водіїв.
Цей результат BMW значно перевершує нещодавній рекорд Cadillac Escalade IQ, який проїхав 900 кілометрів, хоча його офіційний запас ходу становить 725 км. Звісно, це порівняння є дещо умовним, оскільки автомобілі керувалися різними водіями на різних маршрутах, але досягнення баварців все одно вражає.
Вибір маршруту з Дебрецена до Мюнхена був не лише символічним, а й практичним. Він пролягав дорогами загального користування, а не ідеальним тестовим треком, де умови можна оптимізувати. Це зробило випробування максимально чесним. Більше того, маршрут мав суттєвий недолік: набір висоти у 400 метрів між стартом та фінішем, що неминуче мало б зменшити запас ходу.
Щоб досягти такого результату, команда BMW застосувала техніки гіпермайлінгу. Вони уникали автомагістралей, де висока швидкість створює значний опір повітря, та спланували маршрут так, щоб мінімізувати гальмування і зупинки на світлофорах. У салоні автомобіля не використовували клімат-контроль і навіть вимкнули музику для економії енергії. При цьому навіть ретельні німецькі розрахунки виявилися не зовсім точними: вони забули врахувати використання фар у темний час доби, що, за їхніми оцінками, коштувало їм 60 ват потужності. Попри це, команда завершила подорож із двома відсотками заряду батареї.
Цей експеримент вкотре доводить, що офіційні показники запасу ходу — це лише орієнтири. Дуже багато залежить від стилю водіння. Застосовуючи максимально ефективні прийоми, ви також можете перевершити заявлені цифри. І навпаки, кожен раз, коли ви насолоджуєтеся прискоренням, яке можна порівняти з суперкаром, ви забираєте кілька кілометрів від запасу ходу. Якщо ж максимальна дальність сьогодні не в пріоритеті, то можна сміливо піддатися спокусі. Головне — пам’ятати про необхідність коригувати свій стиль, коли кожен кілометр на рахунку.
