Концерн BMW офіційно розпочав нову главу у своїй історії, запустивши серійне виробництво електродвигунів шостого покоління eDrive на заводі в австрійському Штайрі. Цей крок знаменує собою не просто оновлення компонентів, а старт цілої екосистеми Neue Klasse, яка визначить майбутнє баварських електромобілів, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
Новий двигун є ключовим елементом повністю переосмисленої електричної трансмісії, що ляже в основу всіх майбутніх моделей платформи Neue Klasse. Розроблена з нуля, ця система працює в парі з акумуляторними технологіями наступної генерації. Вона базується на високоефективній 800-вольтовій електричній архітектурі та використовує інноваційні циліндричні елементи живлення. Така конструкція забезпечує на 20% вищу щільність енергії порівняно з попередніми призматичними елементами.
Для водіїв ці технологічні досягнення трансформуються у значні практичні переваги. За прогнозами BMW, запас ходу автомобілів на платформі Neue Klasse збільшиться на вражаючі 30%. Крім того, завдяки 800-вольтовій системі значно прискориться процес зарядки: всього за десять хвилин на швидкісній зарядній станції можна буде поповнити запас енергії для подолання 350 кілометрів шляху. Першим серійним втіленням цих інновацій стане кросовер BMW iX3, вихід якого запланований на кінець 2025 року.
Однак Neue Klasse — це не лише про двигуни та батареї. Платформа впроваджує революційний підхід до програмного забезпечення та бортової електроніки. Архітектура з чотирма централізованими блоками управління, які в компанії називають «супермозком», кардинально спрощує внутрішню проводку, зменшуючи її вагу та складність. Ці потужні комп’ютери керують усіма ключовими процесами: від динаміки руху та систем допомоги водієві до мультимедіа та комфорту. Заявлено, що обчислювальна потужність нової системи у 20 разів перевищує показники поточних моделей BMW.
Взаємодія водія з автомобілем також виходить на новий рівень. BMW представила концепцію Panoramic iDrive, що включає проекційний дисплей, який розтягується на всю ширину лобового скла. Він доповнюється 3D-графікою, центральним сенсорним екраном з можливістю керування жестами та тактильними елементами на кермі. Все це створює футуристичний кокпіт, що повністю відповідає технологічній досконалості автомобіля.
Амбіції BMW щодо нової платформи є глобальними. Компанія планує випустити близько 40 різноманітних моделей на базі Neue Klasse, охоплюючи різні сегменти ринку. Серед очікуваних новинок — повністю електричний седан, що стане наступником 3 серії, а також високопродуктивна версія iM3 з повнопривідною системою на чотирьох електромоторах, яка має з’явитися до 2027 року.
Сам двигун Gen6 розроблений з урахуванням максимальної гнучкості та масштабованості. Його конструкція дозволяє адаптацію для конфігурацій з переднім, заднім або повним приводом, а також використання як в одномісних, так і в чотиримоторних компонуваннях. Із запуском виробничих ліній у Штайрі та майбутнім розширенням потужностей у Дебрецені, Угорщина, BMW активно готується до задоволення зростаючого світового попиту на електромобілі, закладаючи фундамент свого домінування в новій електричній ері.