Сьогодні ми зануримося в одну з автомобільних таємниць. Існує кілька, скажімо так, «альтернативних» теорій про те, чому компанія Willys-Overland почала встановлювати на цивільні джипи з 1945 року решітку з сімома прорізами, тоді як військова версія мала дев’ять, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Якщо почати шукати відповідь у мережі, можна знайти безліч статей, які або стверджують, що знають остаточну відповідь, або розводять руками, мовляв, «ми не знаємо, може бути одна з цих причин». Найпоширеніша теорія говорить, що Ford мав патент або торгову марку на штамповану сталеву решітку з дев’ятьма прорізами, розроблену для військового проєкту. Willys-Overland нібито не мала права її використовувати, тому натомість зареєструвала власний дизайн із сімома смугами.
Друга популярна версія стверджує, що сім смуг символізують сім континентів, де Jeep ніс військову службу. Третя, і, мабуть, найбільш надумана, припускає, що сімка якось пов’язана із семимісячним терміном розробки, сімома інженерами-конструкторами або сімома роками, необхідними для запуску виробництва та розгортання.
Розглядаючи третю теорію, варто зазначити, що Ford, Bantam та Willys-Overland вийшли у фінальний раунд тендеру армії США у 1940 році, маючи всього 49 днів на створення прототипу. Кінцевий продукт використовував елементи конструкції Bantam, роздавальну коробку та диференціал Spicer, двигун Go-Devil від Willys та кузовні елементи Ford. Як бачимо, ніде в цій історії не фігурує число сім, хіба що припустити, що 7х7=49, і це такий собі математичний жарт.
Теорія про «сім континентів» також не витримує критики, оскільки не має жодних документальних підтверджень. Не існує жодних записів від Willys-Overland, Ford або армії, які б вказували на таку символічність. До того ж, перша американська військова активність в Антарктиді, операція «Highjump», відбулася лише у 1946 році. Отже, якщо не припускати подорожей у часі, ця версія є просто історичним ревізіонізмом.
Залишається головна версія: дизайн Ford з дев’ятьма прорізами був захищений патентом, що завадило Willys використовувати його для першого цивільного Jeep CJ2A. Однак жодне джерело, яке просуває цю ідею, не вказує номер патенту чи торгової марки. Ретельний пошук таємничих документів Ford у відкритих джерелах, таких як архіви патентів Смітсонівського інституту, відскановані бюлетені HathiTrust та публічні записи Бюро авторського права США за період з 1940 по 1945 рік, не дав результатів. Жодної згадки про патент Ford на решітку з дев’ятьма смугами не знайдено.
Яка ж тоді найбільш імовірна причина? Все набагато прозаїчніше і пов’язано з фарами. До 1941 року всі американські автомобілі перейшли на 7-дюймові фари, але на військових джипах часів Другої світової війни стояли менші, 5 3/4-дюймові. Якщо подивитися на військову та цивільну решітки поруч, стає очевидно, що більші фари просто перекрили б дві крайні прорізи.
Ймовірно, інженери Willys просто прибрали їх з естетичних міркувань, щоб дизайн виглядав гармонійно. Ця версія, звісно, нудніша за розповіді про юридичні баталії між Willys та Ford, але реальність рідко буває такою ж захопливою, як вигадки. Іноді найпростіше пояснення є найправильнішим.