Аналітики компанії Gartner прогнозують, що до кінця наступного року на дорогах світу буде близько 85 мільйонів електромобілів, включаючи легкові автомобілі, автобуси, мікроавтобуси та вантажівки.
У своєму аналізі компанія поділяє електромобілі на дві категорії: акумуляторні електромобілі (BEV) та гібриди з можливістю підключення до електромережі (PHEV). За прогнозами, до кінця 2025 року кількість “чистих” електромобілів сягне 62 мільйонів одиниць, що на 35% більше, ніж цього року, а кількість гібридів збільшиться до 23 мільйонів, що на 28% більше.
Китай часто наводять як приклад найбільшого виробника та споживача електромобілів, але інші регіони світу також нарощують темпи розвитку. У 2024 році частка електромобілів у Європі та Північній Америці складе 36% від загальної кількості електромобілів у світі. До кінця 2025 року в Китаї очікується 49 мільйонів електромобілів, у Європі — 20,6 мільйона, а в Північній Америці — 10,4 мільйона одиниць.
Однак одним із найбільших викликів, пов’язаних з електромобілями, є питання утилізації акумуляторів. За прогнозами, до 2030 року ситуація покращиться завдяки тому, що автовиробники зможуть переробляти до 95% батарей. Це допоможе зменшити ризики дефіциту сировини, адже переробка матеріалів із відпрацьованих акумуляторів стане поширенішою.
Джонатан Девенпорт, старший директор-аналітик Gartner, зазначає, що використання відпрацьованих батарей як “високозбагаченої руди” дозволить не лише зменшити потребу у видобутку рідкісних металів, але й знизити вартість виробництва нових батарей.
На поширення електромобілів у Північній Америці та Європі може вплинути введення нових тарифів на китайські автомобілі. Ці тарифи мають на меті підтримати місцевих виробників, щоб вони могли конкурувати з китайськими автовиробниками, які отримують значні субсидії від уряду КНР. Однак це також може призвести до збільшення цін для споживачів, що уповільнить впровадження електромобілів.
Альтернативні заходи, які можуть сприяти розвитку внутрішнього ринку електромобілів, включають зменшення регулювання для зниження витрат на виробництво, заохочення інновацій та підтримку стартапів у галузі. Це дозволило б збільшити конкуренцію та зробити вітчизняні автомобілі більш привабливими для споживачів.
Читайте також: Нова батарея для електромобілів заряджається до 80% за 4 хвилини