Напис “Electra 007” на цьому Dodge Omni 024 1980 року — це не невдала спроба перетворити хетчбек на бюджетний автомобіль Джеймса Бонда. Однак технології, приховані всередині, могли б вразити навіть винахідника Q, принаймні за стандартами того часу. Перед нами рідкісна електрична конверсія від компанії Jet Industries, яка є унікальним свідченням ранніх експериментів з електромобілями, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Історичних даних про цей конкретний екземпляр небагато, але загальна картина досить ясна. Наприкінці 1970-х та на початку 1980-х років компанія Jet Industries переобладнала на електричну тягу близько 1400 автомобілів, включаючи моделі Ford, Subaru та Chrysler. Як свідчать архівні публікації, Jet була однією з чотирьох компаній, що отримали державні гранти для розширення меж технологій електромобілів. Сполучені Штати тоді виходили з енергетичної кризи, і електричні авто здавалися одним зі способів позбутися залежності від нафтових гігантів. Знайома історія, чи не так?
Цікаво, що уряд також допоміг фінансувати розробку футуристичного та аеродинамічного кузова Chrysler, який Omni ділив із Plymouth Horizon TC3. У стандартній комплектації автомобіль оснащувався 1,7-літровим двигуном від Volkswagen потужністю 70 кінських сил, що не робило його спорткаром. Інженери Jet Industries замінили його на електродвигун потужністю всього 23 к.с. При цьому вони зберегли оригінальну чотириступінчасту механічну коробку передач Volkswagen, на відміну від сучасних електромобілів, які зазвичай мають одношвидкісну трансмісію.
На приладовій панелі з’явилася наліпка з рекомендаціями щодо вибору передачі залежно від швидкості. Також були встановлені додаткові датчики, що показують ампераж та відсоток заряду батареї. Оскільки електрична силова установка не виробляла тепла для обігріву салону, інженерам довелося встановити автономний обігрівач Espar, який сьогодні часто використовують у будинках на колесах. Це було необхідним доповненням для комфортної експлуатації.
Задній вантажний відсік практично зник, перетворившись на величезний ящик для акумуляторів з додатковими електричними лічильниками. Як і в багатьох іграшках, батареї в комплект цього авто не входять. І це, мабуть, на краще, оскільки оригінальний комплект з 20 шестивольтових свинцево-кислотних акумуляторів важив близько 450 кг — майже половину ваги вихідного автомобіля.
Зрештою, саме ця проблема стала причиною провалу того покоління електромобілів. Технології були недостатньо досконалими, щоб зробити їх практичними для щоденного використання. Хоча сучасні електрокари все ще важкі, їхні батареї стали значно ефективнішими, запас ходу зрівнявся з бензиновими аналогами, а динаміка стала кращою, а не гіршою. Проте Jet Electra 007, який зараз виставлений на аукціон, залишається цікавою капсулою часу — свідченням майбутнього, яке так і не настало.