Компанія Ford готує справжній прорив на ринку електромобілів, розробляючи абсолютно новий пікап, який доповнить існуючу лінійку. На відміну від повнорозмірного F-150 Lightning, ця модель буде компактнішою, орієнтованою на масовий ринок та доступність. Очікується, що новинка поєднуватиме ефективність, продуктивність на рівні Mustang EcoBoost та просторий салон, більший за Toyota RAV4, а її стартова ціна не перевищить 30 000 доларів, інформує Автопілот з посиланням на Motor1.com.
Однією з головних інтриг залишається назва майбутнього пікапа. Існують усі шанси на відродження легендарного імені, адже нещодавно Ford подала заявку на реєстрацію торгової марки Ranchero. Оригінальна модель була легковим пікапом, що конкурував з Chevrolet El Camino. Хоча компанія також зареєструвала інші назви, такі як Fathom, Fuze, Hive та Mythic, саме повернення Ranchero могло б стати потужним маркетинговим ходом, що апелює до спадщини бренду.
В основі новинки лежить революційна універсальна платформа для електромобілів (Universal EV Platform). Ця архітектура нового покоління використовує на 20% менше деталей та на 25% менше кріплень порівняно зі звичайними автомобілями. Такий підхід значно спрощує та здешевлює виробництво. Наприклад, лише джгут проводки стане на 1200 метрів коротшим і майже на 10 кг легшим, що сприятиме прискоренню процесу збирання на 15%.
Разом з новою платформою Ford впроваджує інноваційну систему виробництва, що нагадує «складальне дерево». Три окремі лінії підсистем сходяться в одну фінальну, що, за розрахунками, може прискорити виготовлення автомобілів до 40%. Виробництво буде розгорнуто на заводі Ford у Луїсвіллі, штат Кентуккі.
Хоча Ford офіційно називає проєкт «середньорозмірним», його габарити, ймовірно, будуть ближчими до компактного Maverick, аніж до Ranger. Компанія обіцяє, що пікап запропонує більше пасажирського простору, ніж популярний кросовер Toyota RAV4, а також буде оснащений переднім багажником (франком) та традиційним вантажним відсіком, що робить його надзвичайно універсальним.
Наразі дизайн залишається таємницею, Ford продемонстрував лише розмитий силует чотиридверного пікапа. Рендери ентузіастів малюють образ автомобіля із закритою передньою решіткою, яка приховує франк, та світловими смугами, що поєднують передню та задню оптику — стилістичне рішення, запозичене у старшого F-150 Lightning.
Силова установка базуватиметься на передових призматичних літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторах. Ці батареї дешевші та довговічніші за традиційні літій-іонні аналоги. Ford інтегрує батарею безпосередньо в силову структуру кузова, використовуючи її як підлогу, що підвищує жорсткість конструкції. Очікується, що пікап буде доступний у конфігураціях з одним або двома двигунами, а його динаміка розгону до 100 км/год складатиме менше 5 секунд.
Ціна близько 30 000 доларів ставить новинку в унікальне становище. Вона буде лише трохи дорожчою за базовий Maverick ($29,840) і значно дешевшою за Ranger ($35,245). Наразі у цього пікапа немає прямих конкурентів серед електромобілів, і він зможе скласти серйозну конкуренцію навіть бензиновим моделям, таким як Toyota Tacoma та Chevrolet Colorado.
Точна дата дебюту ще не оголошена, але Ford підтвердив, що продажі стартують у 2027 році. Це означає, що прем’єра автомобіля, найімовірніше, відбудеться наприкінці 2026 року. Компанії потрібен час не лише на запуск нової моделі, а й на впровадження та налагодження абсолютно нової виробничої системи, що є не менш амбітним завданням.