Перш ніж блискучий новий автомобіль потрапить до дилерських центрів, на подіум автосалону чи на онлайн-презентацію, минають роки досліджень, розробок та інженерної магії. Хоча значна частина роботи виконується за допомогою передового програмного забезпечення, ніщо не може замінити реальні випробування. Для збору даних, які інженери можуть аналізувати та вдосконалювати, прототипи виводять на справжні дороги та гоночні треки, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.

Такі випробування пов’язані з ризиком витоку інформації. У нашу епоху смартфонів та соціальних мереж зберегти секретність практично неможливо, незалежно від того, наскільки дивним камуфляжем вкритий тестовий автомобіль. Виробники вдаються до найрізноманітніших хитрощів, щоб приховати свої розробки. Інженери General Motors, наприклад, розрізали австралійський пікап Holden, щоб створити тестову платформу для середньомоторного Corvette C8. Jaguar використовував вантажний фургон Ford Transit для розробки суперкара XJ220, а Rolls-Royce «схрестив» седан Phantom для створення свого першого позашляховика Cullinan.

Ferrari, легендарний італійський виробник спорткарів, також має багату історію використання так званих «мулів» — тестових прототипів, замаскованих під серійні моделі. Під час розробки гіперкара Enzo інженери подовжили кузов моделі 348, щоб розмістити в ньому потужний двигун V12, що походив із Формули-1. Зовсім недавно з’явилися знімки тестового прототипу, який використовував кузов Maserati Levante для приховування електричної силової установки майбутнього електромобіля Ferrari.

Саме таким «мулом» є цей незвичайний, майже гротескний Ferrari 458, що незабаром буде виставлений на аукціоні RM Sotheby’s у Монтереї. Цей автомобіль відіграв ключову роль у розробці одного з найвидатніших гіперкарів сучасності — LaFerrari. Згідно з даними аукціонного дому, цей тестовий прототип на базі 458 бачили на випробуваннях на трасі Фьорано та на дорогах навколо заводу з травня 2011 по грудень 2012 року.

Всередині компанії цей матово-чорний монстр був відомий як Prototype M4 або F150 Muletto M4. Замість стандартного для 458 атмосферного 4,5-літрового V8, під його капотом ховається значно потужніший агрегат. Алюмінієве шасі було суттєво модифіковане, щоб вмістити першу версію гібридного двигуна F140 V12 від LaFerrari, який у своїй серійній формі розвивав 949 кінських сил. Це був справжній інженерний подвиг, що вимагав повної перебудови задньої частини автомобіля.

Зовнішній вигляд прототипа чітко свідчить про його суто утилітарне призначення. Плавні лінії кузова Pininfarina були спотворені функціональними елементами. Інженери з Фьорано, немов сучасні доктори Франкенштейни, додали бічні люки для полегшення доступу до двигуна, численні додаткові повітрозабірники, включаючи гігантський отвір спереду з наліпкою Pirelli, та вивели назовні надмірно довгі вихлопні труби. Все це було зроблено виключно для збору даних.

Попри кардинальні зміни в екстер’єрі та технічній частині, інтер’єр залишився переважно недоторканим. Салон зберіг стандартні перемикачі, чорні шкіряні сидіння та бежеві килимки від базової моделі 458. Однак, є безпомилкові ознаки того, що це прототип: немаркований тумблер на приладовій панелі, наклейка з попередженням про високу напругу, розміщена прямо на емблемі гарцюючого коня на кермі, та автомобільний акумулятор на 12 вольт, що лежить у ногах пасажира.

Цей унікальний екземпляр, Ferrari LaFerrari Prototype M4 2011 року, потрапить на аукціон 15 серпня під час щорічних торгів RM Sotheby’s. Очікується, що його вартість складе від 900 000 до 1 200 000 доларів. Важливо зазначити, що автомобіль не має омологації, його не можна зареєструвати для використання на дорогах загального користування або публічних гоночних трасах. Його цінність полягає не в можливості їзди, а в його інженерній значущості — це живий артефакт, що розкриває таємниці створення легендарного LaFerrari.

Exit mobile version