В останні роки спостерігається дивовижний ренесанс класичних автоматичних трансмісій. Технології, що здавалися майбутнім, як-от роботизовані коробки з подвійним зчепленням (DCT), поступово відходять на другий план. Ця тенденція стала особливо помітною після того, як концерн BMW оголосив про повну відмову від DCT на користь традиційних гідротрансформаторних автоматів у всіх своїх майбутніх моделях, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Раніше коробки DCT були візитною карткою багатьох потужних моделей BMW M, зокрема M3, M4, M5 та M6, а також встановлювалися на цивільні версії, як-от 335iS та 135i. Однак, за словами Дірка Хакера, керівника відділу розробки BMW M, компанія вирішила поступово вивести з експлуатації не лише DCT, але й механічні коробки передач. Як повідомляли профільні ЗМІ, ключовими факторами стали комфорт, який забезпечують класичні автомати, та вища вартість DCT. Хакер також зазначив, що клієнти часто скаржилися на незручності під час маневрування на низьких швидкостях та паркування, що стало ще одним аргументом проти “роботів”.
У BMW стверджують, що сучасна 8-ступінчаста автоматична трансмісія ZF 8HP, яка використовується в більшості їхніх автомобілів, перевершує DCT за паливною ефективністю. Крім того, її можна легко адаптувати як для задньопривідних, так і для повнопривідних платформ, тоді як DCT переважно розроблялися для заднього приводу. Інженери компанії настільки впевнені у можливостях класичного автомата, що оснащують ним навіть свої гоночні автомобілі, підкреслюючи, що за швидкістю перемикання він більше не поступається роботизованим аналогам.

Рішення BMW про повернення до гідротрансформаторів назрівало роками. Ще у 2017 році компанія почала відходити від DCT через занепокоєння щодо надійності та стрімкий прогрес у технологіях традиційних автоматів. Попри блискавичну швидкість перемикання, головним недоліком коробок з подвійним зчепленням завжди залишалася їхня “смикана” поведінка, особливо в міському трафіку з частими зупинками. Класичні автомати, навпаки, забезпечують плавну та витончену зміну передач.
Ще більшою проблемою для DCT стала їхня надійність, яка дорого обійшлася деяким виробникам. Яскравим прикладом є Ford зі своєю трансмісією PowerShift, що страждала від численних дефектів: від ривків і сторонніх звуків до відмов блоку управління. Це призвело до колективних позовів у кількох країнах і змусило Ford повернутися до традиційних автоматів. Слідом за цим трендом Hyundai планує замінити DCT на класичний автомат у моделі Santa Fe 2026 року для покращення плавності ходу.
Експерти сходяться на думці, що гідротрансформатори досягли значного прогресу у швидкості перемикання, нівелювавши єдину ключову перевагу DCT. Таким чином, одна з найстаріших технологій автоматичних трансмісій, запатентована ще в 1905 році, не лише залишається актуальною, але й зміцнює свої позиції на ринку. Хоча багато брендів відмовляються від DCT, ця технологія, ймовірно, не зникне повністю. Її майбутнє, скоріш за все, буде обмежене сегментом суперкарів, таких як моделі Porsche з коробкою PDK або McLaren 720S, де безкомпромісна швидкість важливіша за повсякденний комфорт.
