Концепт-кар Jaguar Type 00, який став центральним елементом стратегії перезапуску бренду, викликав шквал критики у професійних колах. Поки компанія намагається позиціонувати себе як виробника ультра-люксових автомобілів з малим тиражем, один із найавторитетніших дизайнерів сучасності висловив своє категоричне невдоволення новим електромобілем, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
Френк Стівенсон, американський дизайнер марокканського походження, чиє портфоліо включає такі ікони, як McLaren MP4-12C, перший BMW X5, Mini нового покоління та Ford Escort RS Cosworth, не стримував емоцій, оцінюючи новинку від Jaguar. Його думка має значну вагу в індустрії, тому до неї прислухаються особливо уважно. І цього разу його вердикт був нищівним.
У своїй авторській колонці для видання Top Gear Стівенсон назвав Type 00 «концептом, який не був повністю продуманий перед тим, як потрапити у стадію прототипу». За його словами, автомобіль виглядає багатообіцяюче здалеку, але сильно розчаровує при близькому огляді. Він відзначив, що загальному дизайну бракує злагодженості, і він здається незавершеним.
«Це постійна тема — незавершені поверхні. Багато панелей виглядають пласкими та необробленими, наче це ранній етап роботи з глиною, — зазначив дизайнер. — Немає відчуття гри поверхонь, нічого скульптурного чи динамічного, що могло б ловити світло або утримувати візуальний інтерес. Важко знайти хоча б одну цікаву точку на кузові, що робить автомобіль незабутнім майже з будь-якого ракурсу».
Стівенсон вважає, що попри спробу створити новий образ з довгим капотом та мінімалістичними рисами, концепт повністю втратив фірмову «злодійську харизму» Jaguar. Як приклад він навів «надмірно великі колеса», через які пропорції автомобіля виглядають «вимушеними». Складається враження, що окремі елементи створювалися ізольовано один від одного, а потім їх просто зшили разом.
Колишній дизайнер Ferrari, McLaren, Maserati та Fiat підсумував, що Type 00 відчувається «неавтомобільним». На його думку, концепт-кар більше нагадує цифрову модель або проєкт студента-першокурсника. Крім того, він помітив у дизайні риси іншого нещодавно випущеного автомобіля від великого виробника електромобілів.
«Йому не вистачає витонченості, задуму та емоцій, — сказав Стівенсон. — Тут спрацьовує „ефект Cybertruck“: прагнення до сміливості без достатньої уваги до пропорцій, мети чи виконання».
Думку Стівенсона поділяють і інші експерти. Професор автомобільного дизайну Маттео Ліката пояснив, що хоча довгі капоти історично були візитівкою Jaguar, вони доповнювалися мовою дизайну, що підкреслювала швидкість та динаміку. Натомість Type 00 він назвав «невибагливо важковагим, величним звіром», якому бракує витонченості класичних моделей.
Представники Jaguar Land Rover, у свою чергу, намагаються реагувати на критику стримано. У коментарях, які вони надали виданню, зазначається, що нові моделі отримують «захоплюючу реакцію» від клієнтів. Однак остаточні висновки можна буде зробити лише тоді, коли з’явиться серійна версія автомобіля.