Компанія Kia офіційно розкрила технічні характеристики європейської версії свого нового електричного кросовера EV5, який готується стати серйозним гравцем у сегменті сімейних електромобілів. Модель для Європи отримала низку ключових відмінностей від версії для китайського ринку, представленої раніше, інформує Автопілот з посиланням на Autocar.
Головною зміною стала силова установка. Замість літій-залізо-фосфатної батареї (LFP), яка використовується в китайській моделі, європейський EV5 оснастили нікель-марганець-кобальтовим (NMC) акумулятором ємністю 81,4 кВт·год. Це той самий тип батареї, що встановлюється на молодші моделі EV3 та EV4, що свідчить про уніфікацію платформи. Завдяки цьому рішенню заявлений запас ходу на одному заряді сягає 530 кілометрів за циклом WLTP, що є конкурентним показником у класі.
Система зарядки також відповідає сучасним стандартам. Електромобіль підтримує зарядку від станцій постійного струму потужністю до 120 кВт. Це дозволяє поповнити заряд батареї з 10% до 80% всього за 30 хвилин, що робить подорожі на далекі відстані значно комфортнішими. Крім того, EV5 оснащений технологіями Vehicle-to-Load (V2L) та Vehicle-to-Grid (V2G), які дозволяють не лише живити зовнішні пристрої, а й віддавати надлишок енергії назад в електромережу.
На старті продажів у Європі Kia EV5 буде доступний з єдиним варіантом силової установки. Йдеться про передньопривідну версію з одним електромотором, що розвиває потужність 215 кінських сил та 295 Нм крутного моменту. Таких характеристик достатньо, щоб забезпечити розгін від 0 до 100 км/год за 8,4 секунди. Потужніша повнопривідна версія на 302 к.с., доступна в Китаї, на європейському ринку на момент запуску не пропонуватиметься.
Проте не виключено, що в майбутньому лінійка розшириться. Існує ймовірність появи спортивної версії GT з підвищеною потужністю, жорсткішою підвіскою та імітацією перемикання передач. Подібний підхід вже був застосований для моделей EV6 та EV9, і логічно припустити, що з часом таку модифікацію отримає і EV5.
Інтер’єр європейської версії також має свої особливості. Він оснащений двома 12,3-дюймовими дисплеями для панелі приладів та мультимедійної системи, а також окремою 5,3-дюймовою сенсорною панеллю для керування клімат-контролем. На відміну від китайської версії з переднім сидінням у вигляді дивана, європейська модель отримала більш традиційну конфігурацію з двома окремими кріслами та масивною центральною консоллю між ними.
Важливим стратегічним рішенням стало місце виробництва. Європейські EV5 будуть збирати в Кореї, а не в Китаї. Це дозволить компанії уникнути високих мит Європейського Союзу, які запроваджуються на електромобілі китайського виробництва, і зробити кінцеву ціну для споживача більш привабливою.
Перші поставки Kia EV5 до Європи очікуються вже цієї зими. Точні ціни ще не оголошені, але очікується, що вартість моделі буде знаходитись між цінами на EV4 та EV6. Ймовірно, стартова ціна буде трохи нижчою за 40 000 фунтів стерлінгів, що позиціонує EV5 як прямого конкурента таким моделям, як Audi Q4 E-tron, Nissan Ariya та Hyundai Ioniq 5.