Одним із головних бар’єрів на шляху до масового поширення електромобілів залишається так званий «страх запасу ходу» — побоювання водіїв, що заряд акумулятора закінчиться раніше, ніж вони зможуть знайти зарядну станцію. Ця проблема настільки вкорінилася у свідомості споживачів, що багато хто досі віддає перевагу традиційним автомобілям з двигунами внутрішнього згоряння, інформує Автопілот з посиланням на Autoblog.
Побоювання водіїв мають під собою реальну основу. Згідно з даними опитування Американської автомобільної асоціації (ААА), 57% респондентів вважають електрокари непридатними для далеких поїздок, а 56% скаржаться на недостатню кількість зручних громадських зарядних станцій. Проте команда інженерів Mercedes-Benz, схоже, знайшла спосіб завдати нищівного удару по цих стереотипах.
Наприкінці серпня вони здійснили вражаючий тестовий заїзд прототипу седана EQS, оснащеного спеціальною твердотільною літій-металевою батареєю. Автомобіль подолав 1205 кілометрів (749 миль) через Європу — від рідного для Mercedes Штутгарта в Німеччині, через Данію до Мальме у Швеції. І все це на одному заряді, без жодної зупинки для підзарядки. Більше того, після прибуття в пункт призначення бортовий комп’ютер показував залишок ходу ще на 137 кілометрів.
Представники компанії наголошують, що маршрут не був спеціально підготовленим чи закритим для іншого транспорту. Автомобіль рухався загальними магістралями A7 та E20. Для прокладання оптимального шляху використовувалася вбудована навігаційна технологія Mercedes Electric Intelligence, яка враховує топографію, трафік, температуру навколишнього середовища та потреби в енергії для обігріву чи охолодження салону, щоб максимізувати запас ходу.
Секрет цього феноменального досягнення криється в експериментальній технології твердотільних акумуляторів. На відміну від традиційних літій-іонних батарей, які використовують рідкий електроліт, твердотільні аналоги застосовують твердий, що дозволяє досягти значно вищої щільності енергії та зменшити загальну вагу акумуляторного блоку. Це робить їх не тільки ефективнішими, але й безпечнішими.
Нова батарея була розроблена у тісній співпраці з підрозділом Формули-1 Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) та компанією Factorial Energy. Вона пропонує на 25% більше корисної енергії без збільшення фізичних розмірів, що є ключовим фактором для водіїв, які прагнуть більшого запасу ходу без збільшення маси автомобіля.
Для керування змінами об’єму, що відбуваються під час циклів заряджання та розряджання, інженери інтегрували в конструкцію батареї пневматичні приводи. Вони підтримують стабільність та оптимальний тиск контакту, забезпечуючи безперебійну роботу. Літій-металеві елементи від Factorial Energy підвищують ефективність, а система пасивного повітряного охолодження допомагає підтримувати оптимальну температуру.
«Твердотільний акумулятор — це справжній прорив для електричної мобільності. Цим успішним заїздом EQS на далеку дистанцію ми доводимо, що технологія ефективна не лише в лабораторії, а й на дорозі», — заявив технічний директор Mercedes Маркус Шефер.
Попри цей значний прогрес, не варто очікувати появи подібної технології в серійних електромобілях Mercedes найближчим часом. За словами Шефера, мета команди — впровадити такі інновації в серійне виробництво до кінця десятиліття, щоб запропонувати клієнтам новий рівень запасу ходу та комфорту. Тим не менш, цей рекорд доводить, що майбутнє електромобілів не обов’язково має визначатися лише розбудовою зарядної інфраструктури.