Автомобільна індустрія — це не лише про інновації, швидкість і технічну досконалість. Це ще й про дизайн. І хоча естетика — поняття суб’єктивне, деякі моделі змушують навіть найтолерантніших автолюбителів здивовано знизати плечима, пише Автопілот. Ми зібрали п’ятірку автівок, які увійшли в історію не завдяки своїм характеристикам, а через свою вкрай суперечливу зовнішність.
Pontiac Aztek (2001–2005): спроба створити універсальність

Цей кросовер від GM став символом того, як не варто комбінувати функціональність із дизайном. Aztek замислювався як універсальне авто для сім’ї, подорожей і активного відпочинку. Але квадратні форми, масивні пластикові панелі й дивні пропорції зробили машину схожою на персонажа з мультфільму. Хоча Aztek і став практичним авто, його зовнішність досі викликає більше жартів, ніж ностальгії.
Fiat Multipla (1998–2010): коли італійський стиль дав збій

Італійці славляться дизайном, але з Multipla щось пішло не так. Мінівен виглядав так, наче його створювали кілька дизайнерів, не узгодивши бачення. Дві пари фар, дивна форма вікон і негармонійний дах одразу зробили модель об’єктом глузувань. І хоча салон був надзвичайно зручним, Multipla надто часто потрапляв до рейтингів найпотворніших авто світу.
Nissan Juke (з 2010): симпатія чи шок

Дебют Juke викликав справжній фурор. Авто з нестандартними фарами, короткою базою та виразною агресивною мордою викликало сильні емоції — або любов з першого погляду, або миттєве неприйняття. Цей кросовер став символом епатажу й привернув до себе молоду аудиторію, яка прагнула відрізнятися. Але для багатьох Juke назавжди залишився «дизайнерським експериментом, який вийшов з-під контролю».
Chrysler PT Cruiser (2000–2010): ретро, яке застрягло в минулому

Американці захотіли повернути в моду стилістику 40-х, але результат вийшов неоднозначним. PT Cruiser мав усі риси ретро-авто: опуклі крила, вертикальна решітка радіатора, плавні лінії. Проблема була в тому, що все це виглядало застарілим уже в день презентації. Замість ностальгії — розчарування. Попри спроби знайти свою аудиторію, машина більше дратувала, ніж викликала симпатію.
SsangYong Rodius (2004–2013): у пошуках краси її втратили

Мінівен, що мав вразити місткістю, функціональністю та унікальністю, вразив… дизайном. Rodius виглядав так, ніби його зібрали з частин різних моделей. Непропорційно довгий кузов, дивна форма задньої частини й повна дисгармонія ліній зробили цей автомобіль антиприкладом дизайну. Він досі залишається в пам’яті як одна з найбільш обговорюваних невдач у світі автоестетики.
Не всі сміливі дизайнерські рішення перетворюються на шедеври. Деякі залишаються на узбіччі історії — як нагадування про те, що баланс між інновацією та естетикою завжди має значення. Але саме ці «неправильні» авто роблять автомобільний світ цікавішим. Бо навіть у дизайні краса — це не завжди головне.