Світ Формули-1 — це вершина автомобільної інженерії, де мілісекунди вирішують долю чемпіонства. У гонитві за максимальною продуктивністю команди готові на все, навіть якщо це означає використання справжнього золота під капотом. І це не просто гучна заява: британський автовиробник McLaren дійсно застосував цей дорогоцінний метал у своєму легендарному суперкарі F1 та продовжує цю практику в сучасних болідах, інформує Автопілот з посиланням на slashgear.com.
Проте використання золота в McLaren — це не про хизування багатством, а про холодний розрахунок та передову науку. Ще у 90-х роках інженери компанії зрозуміли, що золото є одним із найкращих у світі тепловідбивачів. Навіть у моторному відсіку культового McLaren F1, облицьованому золотою фольгою, дорогоцінний метал використовувався виключно для захисту від надлишкового тепла, а не як елемент декору.

Цікаво, скільки ж золота потрібно для охолодження потужного двигуна? Насправді, не так вже й багато. Кожен екземпляр McLaren F1 містив лише 16 грамів фольги з чистого золота, якою покривали весь моторний відсік. Навіть за сьогоднішніми цінами, вартість цього золота становить близько 2000 доларів — мізерна сума порівняно з ціною самого автомобіля, яка у 90-х сягала мільйона доларів. Сьогодні ж вартість цих суперкарів на аукціонах може перевищувати 20 мільйонів доларів, що робить їх одними з найбажаніших колекційних авто у світі.
Цю ж інженерну філософію успадкувала й сучасна команда Формули-1. Гази, що виходять із вихлопної системи боліда, можуть нагріватися до пікової температури близько 1000°C — цього достатньо, щоб розплавити алюміній. Стів Фостер, провідний інженер-композитник команди McLaren, підтвердив, що золото в різних формах активно використовується для терморегуляції і на сучасних машинах. Зокрема, ця технологія застосовується на боліді MCL35, який дебютував як нова надія команди під керуванням Ландо Норріса та Карлоса Сайнса.
На боліді MCL35 22-каратне золото слугує теплозахисним екраном. Завдяки своїм унікальним відбивним властивостям золота фольга ефективно відводить інфрачервоне випромінювання від критично важливих вузлів, таких як паливні баки, та навіть допомагає підтримувати оптимальну температуру в кабіні пілота. Як детально пояснюють інженери McLaren, золото також інтегроване у конструкцію гальмівних каналів, де воно працює в «сендвічі» з аерогелем на основі кремнезему та карбоном для максимального захисту від перегріву.
Таким чином, золоті компоненти в автомобілях McLaren є яскравим прикладом того, як у великому спорті функціональність завжди переважає над формою. Використання дорогого, але надзвичайно ефективного матеріалу демонструє безкомпромісний підхід компанії до інженерії та прагнення досягти досконалості в кожній деталі.