Купуючи вживаний автомобіль, ніхто не очікує, що під капотом може ховатися “бомба сповільненої дії”, здатна призвести до повного виходу з ладу двигуна. Проте, як застерігають автоексперти, тисячі власників певних популярних марок і моделей можуть зіткнутися з такою неприємною реальністю через одну неочевидну деталь – мокрий ремінь ГРМ. Ця проблема стосується автомобілів, випущених переважно між 2012 і 2021 роками, включаючи такі поширені марки, як Ford, Peugeot, Toyota, Citroën та Honda, інформує Автопілот.

Мокрий ремінь ГРМ, на відміну від звичного “сухого” аналога, розташований усередині корпусу двигуна і постійно змащується моторною оливою. Теоретично, це рішення було покликане зменшити викиди, забезпечити плавнішу роботу двигуна та продовжити термін служби самого ременя, знизивши витрати на його заміну. Проте, на практиці все виявилося інакше.

Прихована загроза мокрих ременів ГРМ

Хоча в хорошому стані мокрі ремені ГРМ працюють належним чином, проблеми починаються, коли вони починають зношуватися. Постійний контакт гумового ременя з оливою може призвести до його прискореної деградації, особливо якщо використовується неправильний тип оливи. В результаті, ремінь може вийти з ладу значно раніше, ніж зазначено в інструкції виробника, часто ще до того, як власник автомобіля помітить якісь ознаки проблеми.

Хоча в хорошому стані мокрі ремені ГРМ працюють належним чином, проблеми починаються, коли вони починають зношуватися

Найбільша небезпека мокрих ременів ГРМ полягає в тому, що з часом, у міру їхнього зношування, дрібні частинки гуми відриваються від ременя та потрапляють в моторну оливу. Оскільки ремінь знаходиться всередині двигуна, ці частинки потім циркулюють по всій системі. Це може призвести до засмічення або пошкодження важливих деталей двигуна, порушуючи циркуляцію оливи та спричиняючи його поломку. Таким чином, власники автомобілів з мокрими ременями стикаються з подвійною загрозою виходу двигуна з ладу.

Ситуацію ускладнює те, що багато механіків менш знайомі з особливостями мокрих ременів, ніж з іншими типами, що ускладнює діагностику та усунення проблем. Необхідний досвід для вирішення таких несправностей також може призвести до дорожчого та складнішого ремонту. Через це мокрі ремені ГРМ останніми роками стали об’єктом значної критики, а автомобільні форуми переповнені розчарованими автовласниками, які обговорюють високі витрати на ремонт.

Які ж попереджувальні знаки можуть свідчити про проблеми з мокрим ременем ГРМ? Симптоми можуть включати незвичайні звуки з моторного відсіку (вереск, скрегіт або брязкіт при запуску чи розгоні), індикатор двигуна, що горить, витік моторної оливи, низький тиск оливи, пропуски запалювання двигуна або погану роботу двигуна на холостому ходу. Проте, іноді може не бути жодних чітких ознак проблеми, доки не стане надто пізно. Єдиний надійний спосіб перевірки – це комплексний візуальний огляд, проведений кваліфікованим механіком.

Багато механіків менш знайомі з особливостями мокрих ременів, ніж з іншими типами, що ускладнює діагностику та усунення проблем

Які марки та моделі автомобілів можуть мати цю проблему?

  • Ford: Автомобілі EcoBoost та EcoBlue, включаючи Fiesta, Puma, Ecosport, C-Max, Focus, Transit, Connect та B-Max.
  • Peugeot: Моделі, такі як 208, 2008, 308, 3008, 5008, Partner.
  • Citroën: Berlingo, C3, C4, C5 Aircross.
  • Toyota: Aygo і Proace.
  • Honda: Civic з 1,0-літровим турбодвигуном.
  • Vauxhall: Двигуни PureTech, включаючи окремі моделі Corsa, Astra, Granland, Crossland та Combo.

Важливо зазначити, що не кожна модель з перелічених вище обов’язково матиме мокрий ремінь ГРМ, оскільки це залежить від конкретного року випуску та модифікації. Найнадійніший спосіб визначити, чи встановлений такий ремінь у вашому автомобілі, – це звернутися до посібника з експлуатації або до кваліфікованого механіка для проведення перевірки.

Що можуть зробити українські водії, щоб захистити свої автомобілі?

Хоча простого рішення цієї проблеми не існує, можна вжити заходів для захисту та продовження терміну служби двигуна. По-перше, регулярно перевіряйте стан ременя, навіть раніше рекомендованого виробником інтервалу заміни, оскільки багато водіїв повідомляють про передчасний вихід з ладу. По-друге, використовуйте лише той тип моторної оливи, який рекомендує виробник, адже неправильна олива може прискорити деградацію ременя.

Марк Барклай, керівник відділу електронної комерції в My Motor World, наголосив на важливості ретельного технічного обслуговування: двиг

“Без регулярних перевірок та належного обслуговування мокрі ремені ГРМ можуть призвести до погіршення стану двигуна. Щоб уникнути дорогого ремонту, власникам автомобілів з таким типом ременя дійсно потрібно дотримуватися графіка технічного обслуговування”.

“Постійна перевірка та заміна ременя ГРМ і заміна оливи можуть бути неприємними та дорогими, але це все одно дешевше, ніж новий двигун – або навіть новий автомобіль. Йдеться про те, щоб витрачати мало та часто, щоб уникнути зростання витрат у майбутньому”, – додав експерт.

Барклай рекомендує власникам автомобілів з мокрими ременями ГРМ регулярно проходити огляди в автомайстернях, що знайомі з цією специфікою, замінювати ремінь за перших ознак зносу та підтримувати моторну оливу якомога чистішою, завжди використовуючи лише рекомендований виробником тип оливи.

Раніше Автопілот повідомляв, що Xiaomi офіційно представила свій електричний кросовер YU7, який вражає поєднанням технологічних інновацій та розкішного дизайну.

Exit mobile version