Твердження про існування ненадійних японських автомобілів може здатися оксюмороном, особливо якщо поглянути на останні рейтинги. Наприклад, у дослідженні надійності брендів перші шість позицій посіли саме японські компанії: Subaru, Lexus, Toyota, Honda, Acura та Mazda. Проте ідеальна репутація не гарантує бездоганності кожної окремої моделі. Нещодавні масові відкликання автомобілів Toyota та Nissan доводять, що навіть лідери ринку іноді стикаються з проблемами, тож сліпо довіряти бренду не варто, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Аналіз даних Consumer Reports (CR) виявив кількох несподіваних аутсайдерів. Серед них — Honda Prologue, перший масовий електромобіль бренду. Він побудований на тій самій платформі, що й Chevrolet Blazer EV, і, на жаль, успадкував низькі показники надійності. Згідно з даними CR, Prologue посідає лише дев’яте місце з дванадцяти у своєму сегменті. Поруч із ним у списку опинився великий рамний позашляховик Infiniti QX80, надійність якого експерти порівнюють з показниками таких автомобілів, як Land Rover Range Rover та Mercedes-Benz GLS, що не є компліментом.
Наступними у рейтингу розчарувань йдуть Mazda CX-90 та його практично ідентичний дворядний аналог Mazda CX-70. Цікаво, що в CR навіть не стали купувати CX-70 для окремого тесту, оскільки, як зазначили експерти, він занадто схожий на раніше випробуваний CX-90. Попри те, що Mazda посідає шосте місце серед найнадійніших брендів, ці позашляховики значно поступаються конкурентам. Це створює дивну ситуацію, адже інші видання, наприклад авторитетний журнал, під час тривалих тест-драйвів відзначали CX-90 як досить надійний автомобіль.
Сюрпризом стала і поява у списку пікапа Toyota Tacoma. Цей автомобіль є одним з лідерів продажів у своєму класі та посів перше місце у своєму сегменті в дослідженні J.D. Power. Проте, за прогнозами Consumer Reports, надійність Tacoma значно поступається Ford Ranger та Honda Ridgeline. Ситуація погіршилася з виходом нового покоління у 2024 році, яке вже встигло отримати три відкликання через проблеми з карданними валами та витоком гальмівної рідини.
Схожа доля спіткала й Nissan Frontier. Після оновлення у 2022 році його прогнозована надійність суттєво знизилася, хоча під час тривалої річної оцінки від профільного видання серйозних нарікань на вартість обслуговування не було. Зараз Frontier посідає п’яте місце з семи у своєму класі, трохи поступаючись Tacoma. Історичні дані CR вказують на тенденцію до погіршення якості збірки та загальної надійності саме в останньому поколінні моделі.
Абсолютними аутсайдерами рейтингу стали плагін-гібридні версії Mazda CX-90 та CX-70. Схоже, що додаткова складність силової установки негативно вплинула на їхню надійність. Це підтверджує загальні висновки CR за 2024 рік, згідно з якими саме плагін-гібриди як клас мають найбільше проблем з трансмісією порівняно з бензиновими чи традиційними гібридними автомобілями. Тож перед покупкою варто ретельно вивчати не лише репутацію бренду, а й відгуки про конкретну модель та її модифікацію.
