Сучасні електромобілі вражають не лише своєю ефективністю, але й надзвичайною потужністю та швидкістю, що не могло не привернути увагу правоохоронних органів. Поліцейські департаменти по всьому світу починають переходити на електричні патрульні машини, щоб не відставати від стрімкого технологічного прогресу. Однак ідея використання електромобілів у поліції далеко не нова. Насправді, найперший поліцейський автомобіль, введений в експлуатацію в Сполучених Штатах, працював виключно на акумуляторній тязі ще на зорі автомобільної ери, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.

Цей історичний транспортний засіб був побудований компанією Collins Buggy Company у 1899 році для міста Акрон, штат Огайо. Звісно, це був не високошвидкісний перехоплювач. Машина, оснащена двома електродвигунами по 4 кінські сили кожен і вагою близько 2,3 тонни, могла розвивати максимальну швидкість лише 29 км/год. Проте її головним завданням були не гонитви. Автомобіль міг вмістити цілий загін офіцерів, що й породило термін “squad car” (машина загону), але найчастіше його використовували для транспортування затриманих із місця злочину до в’язниці. Символічно, що першим його «пасажиром» став правопорушник у стані алкогольного сп’яніння.

На рубежі XX століття вибір електричної енергії для поліцейського автомобіля був цілком логічним. У той час електромобілі були популярнішими за машини з бензиновими двигунами, а парові автомобілі — ще популярнішими. Згідно з переписом населення США 1899 року, молода американська автопромисловість виробила лише 936 автомобілів з ДВЗ, тоді як парових машин було випущено 1681, а електромобілів — 1575. Ситуація кардинально змінилася у 1908 році, коли Генрі Форд зумів значно здешевити виробництво та вартість бензинового Model T.

Вже через рік після появи Model T, у 1909 році, на вулицях Детройта з’явився перший бензиновий поліцейський автомобіль. Комісар поліції Френк Кроул був настільки переконаний у необхідності такого транспорту, що, отримавши відмову від міської влади у фінансуванні, витратив 350 доларів із власних коштів на придбання Packard 30 Touring Car для тестування. За дивним збігом, як і в Акроні, першим затриманим за допомогою цього авто також виявився нетверезий громадянин. За рік експлуатації машина відреагувала на понад 2200 викликів, довівши свою ефективність, після чого місто закупило невеликий автопарк з дев’яти автомобілів.

Доступність Model T та відкриття великих нафтових родовищ у 1920-х роках на десятиліття закріпили за бензином статус основного палива як для цивільних, так і для поліцейських автопарків. У 1950 році Ford випустив перший спеціалізований поліцейський автомобіль з пакетом опцій, що включав потужний 110-сильний двигун V8, доступний лише для правоохоронців. Незабаром до гонки озброєнь приєдналися Chevrolet та Dodge, розпочавши епоху бензинових перехоплювачів, що тривала понад 60 років.

Однак історія зробила оберт, і сучасні електрифіковані поліцейські машини почали з’являтися у 2009 році, коли поліція британського Вест-Мідлендсу почала тестувати крихітні Mitsubishi MiEV. До 2016 року поліцейський департамент Лос-Анджелеса планував поповнити свій парк сотнями BMW i3, а у 2024 році місто Саут-Пасадена заявило про повний перехід на автомобілі Tesla. Хоча досвід з BMW i3 виявився не надто вдалим, а каліфорнійські офіцери називали Tesla «майже марними» для специфічних завдань, ці спроби підготували ґрунт для нової хвилі поліцейських електрокарів, таких як Ford Mustang Mach-E та Chevrolet Blazer EV PPV. Саме вони мають на меті остаточно закрити розрив у продуктивності та повернути електромобілям почесне місце на службі закону.

Exit mobile version