Світ концепт-карів — це сміливий політ інженерної та дизайнерської думки, де автомобільні бренди дозволяють собі мріяти та експериментувати. Компанія BMW, відома своїми довершеними серійними моделями, має багату історію створення дивовижних прототипів, які випереджали свій час і натякали на майбутнє автомобільної індустрії. Багато з цих унікальних машин так і не потрапили на конвеєр, залишившись невідомими навіть для відданих шанувальників марки, пише Автопілот.
Давайте зазирнемо в архіви баварського виробника та познайомимося з найцікавішими з них.
BMW 2800 Spicup (1969)

Цей шоу-кар, створений легендарним ательє Bertone за участю видатного Марчелло Гандіні, є яскравим прикладом інженерної сміливості. Його назва Spicup — це поєднання слів “Spider” і “Coupe”, що вказує на головну особливість: унікальний складний механізм даху. Хоча система не відзначалася витонченістю, вона дозволяла швидко перетворювати купе на родстер. Дивовижно, але цей концепт не просто стояв у музеї — за своє життя він проїхав понад 100 тисяч кілометрів, що є абсолютним рекордом для шоу-кара.
BMW E25 Turbo (1972)

Справжній пророк свого часу, концептуальне суперкупе E25 Turbo за авторством Поля Брака стало не лише стилістичним попередником культового середньомоторного M1, але й вплинуло на дизайн гран-турера 8-ї серії. Оснащений дверима типу «крила чайки», цей автомобіль виявився пророчим і з технічної точки зору. Його 2,0-літровий двигун з турбонаддувом потужністю 280 к.с. анонсував появу серійного спорткупе 2002 Turbo — першого масового BMW з турбомотором. Динаміка концепту вражала: розгін до 100 км/год за 6,6 секунди та максимальна швидкість 250 км/год.
BMW Z1 Coupe (1991)

Про компактний родстер Z1 чули багато, але його родич у кузові купе залишився в тіні. Z1 Coupe так і не пішов у серію, проте став справжнім віщуном інженерних та дизайнерських рішень 90-х. Збільшений кліренс ніби передчував майбутню популярність кросоверів, а форма задньої частини кузова пізніше знайшла своє втілення в шутинг-брейку Z3 Coupe. Крім того, концепт мав задню незалежну підвіску, систему повного приводу, а в дизайні його передньої частини з вузькими фарами можна розгледіти риси легендарної BMW 7-ї серії в кузові E38.
BMW Nazca C2 (1992)

На початку 90-х Фабріціо Джуджаро, син засновника ательє Italdesign, представив футуристичний суперкар Nazca M12, натхненний гоночними болідами Групи С. Роком пізніше його батько, легендарний Джорджетто Джуджаро, показав еволюцію цієї ідеї — Nazca C2. Автомобіль отримав більш хижий та строгий дизайн, який ідеально вписався б у тогочасну лінійку BMW. Його 5,0-літровий V12, доопрацьований фахівцями з Alpina, розвивав 350 к.с. Пізніше з’явилася і відкрита версія Nazca C2 Spider з 380-сильним двигуном.
BMW Z22 (1999)

Не всі концепти створюються заради краси. BMW Z22 — це справжня лабораторія на колесах, покликана продемонструвати технології майбутнього. Маючи габарити 3-ї серії, він пропонував колісну базу та внутрішній простір на рівні флагманської 7-ї серії. Його арсенал вражав, адже автомобіль був побудований на основі карбонового монокока, як у болідах Формули-1. Водія зустрічали технології з майбутнього: камери замість звичних дзеркал заднього виду, проєкційний дисплей, а також повністю електронні системи керма та гальм, що працювали за принципом «drive-by-wire». Замість традиційного ключа запалювання доступ до автомобіля відкривав сканер відбитків пальців.
BMW Concept Coupe Mille Miglia (2006)

Цей елегантний спорткар є даниною поваги славетному минулому, а саме — гоночному BMW 328 Mille Miglia Touring Coupe 1939 року, яке встановило рекорд швидкості у легендарній гонці. Концепт 2006 року, збудований на базі BMW Z4, є чудовою сучасною інтерпретацією класичного образу. Він поєднує ретро-силует з сучасними технологіями, такими як повністю світлодіодна оптика та салон, оздоблений шкірою та алюмінієм.
BMW GINA (2008)

Мабуть, один із найекстравагантніших концептів епохи дизайнера Кріса Бенгла. Назва GINA розшифровується як “Geometry and Functions In ‘N’ Adaptions” («Геометрія та функції в ‘N’ адаптаціях»). Головна ідея — кинути виклик традиційним уявленням про кузов автомобіля. Замість металевих панелей на рухомий каркас з електромоторами натягнута спеціальна еластична тканина. Завдяки цьому GINA може змінювати свою форму: наприклад, «відкривати» фари, немов повіки, або змінювати аеродинамічні властивості.
BMW 3.0 CSL Hommage R (2015)

Культовий «Бетмобіль» BMW 3.0 CSL 1970-х років — один із найславетніших гоночних автомобілів в історії бренду, багаторазовий чемпіон європейської першості ETCC. Концепт 3.0 CSL Hommage R — це сучасний погляд на легенду, спроба збудувати міст між минулим і майбутнім. Агресивний дизайн, гоночна ліврея та передові технології роблять його гідним спадкоємцем великого предка.
Ці забуті шедеври доводять, що BMW завжди дивилася далеко вперед. Вони були не просто сміливими фантазіями, а й випробувальними майданчиками для ідей, багато з яких згодом стали невіддільною частиною наших улюблених серійних автомобілів.