У той час як гіганти на кшталт Toyota, Honda чи Nissan зволікають із переходом на електромобілі, невеликий стартап KG Motors зробив справжній прорив. Їхній надкомпактний mibot коштує всього $7,000 — це вдвічі дешевше, ніж нинішній бестселер Nissan Sakura, і вже привертає до себе увагу, пише Автопілот.

Це одномісний електромобіль довжиною лише 2,49 метра, фактично розміром із гольфкар. Його максимальна швидкість — 60 км/год, запас ходу — до 100 км. Хоч ці показники скромні у порівнянні з іншими електрокарами, mibot створений саме для вузьких і тісних вулиць японських міст, де великі машини часто просто незручні.

Генеральний директор Казунарі Кусунокі розповідає: «Все почалося з того, що я бачив, як величезні автомобілі ледве проїжджають вулицями Токіо». Ідея простого, дешевого, мобільного рішення для міста швидко знайшла відгук. За перший місяць після відкриття передзамовлень у 2024 році стартап зібрав понад 1,000 заявок, а станом на травень 2025 — 2,250 замовлень.

Міні-електромобіль KG Motors «mibot» (Джерело: KG Motors)

Для порівняння, Toyota продала в Японії лише приблизно 2,000 електромобілів за весь 2024 рік.

Попри те, що багато ЗМІ називають mibot “kei car”, він не належить до цього класу. Це — мопед-мінікар, і це має серйозні наслідки:

  • він розрахований лише на одного пасажира;
  • не може рухатись дорогами з обмеженням для двигунів менш як 125 куб. см;
  • вимагає повноцінного водійського посвідчення;
  • максимальна швидкість — 60 км/год;
  • не можна використовувати на трасах або шосе.

Тобто це не повноцінний автомобіль, а засіб пересування на кшталт електроскутера із дахом.

Більшість замовлень — від компаній, які використовують такі машини для прокату туристам або доставки (як 7-Eleven в Японії). У приватному користуванні подібні моделі майже не зустрічаються, хоча й дають людям без доступу до великих авто можливість пересуватись комфортніше.

Першу партію з 300 машин планують доставити до березня 2026 року. Ще 3,000 машин — на експорт. Стартап очікує, що перша партія буде збитковою, але прибуток очікують із другої. Ціль — 10,000 електрокарів щороку.

Паралельно китайська BYD готується вийти на японський ринок з доступною електричною kei car приблизно за $17,000. Її вже називають «загрозою» для місцевих брендів.

Електрокар mibot — це не революція, а скоріше сигнал до пробудження для японської автоіндустрії. За $7,000 він не конкурує напряму з традиційними авто, але демонструє попит на недорогі, міські рішення. Можливо, саме такі проєкти змусять Toyota, Honda й Nissan активніше рухатись у бік електричного майбутнього.

Exit mobile version