Твердотільні акумулятори давно вважаються священним Граалем для світу електромобілів, і схоже, Mercedes-Benz здійснив справжній прорив. Компанія заявила, що її прототип зміг забезпечити запас ходу майже у 1200 кілометрів, причому після завершення тесту в батареї залишалося ще близько 135 км. Цей вражаючий результат був досягнутий на модифікованому Mercedes EQS під час подорожі зі Штутгарта, Німеччина, до Мальме, Швеція. Технічний директор Mercedes Маркус Шефер зазначив, що твердотільна батарея кардинально змінює правила гри в електромобільності, і компанія прагне впровадити подібні інновації в серійне виробництво до кінця десятиліття, інформує Автопілот з посиланням на Jalopnik.
Цілі компанії виглядають амбітно. Варто зазначити, що для тесту Mercedes отримав акумуляторні елементи від американської компанії Factorial Energy. Система, встановлена в EQS, базувалася на технології “Factorial Electrolyte System Technology” (FEST), яку на сайті виробника описують як “квазі-твердотільну”, оскільки вона все ще містить деякі рідкі компоненти. Хоча Factorial також розробляє повністю твердотільну конструкцію під назвою “Solstice”, виходячи з попередніх заяв обох компаній, Mercedes та Factorial розглядають свою поточну систему як ефективне твердотільне рішення.

Один з інсайдерів галузі колись влучно описав ключову проблему твердотільних акумуляторів як будівництво десятиповерхового будинку: звести перші дев’ять поверхів відносно легко, але саме останній поверх створює всі труднощі. Судячи з усього, Mercedes вдалося подолати цю перешкоду. Тепер головне завдання – вирішити, як комерціалізувати цю твердотільну (або квазі-твердотільну) технологію. Після більш ніж десятиліття розвитку електромобілів ланцюжок постачання батарей вже добре налагоджений, і нова технологія неминуче його порушить.
Проте, схоже, Mercedes зібрав для цього проєкту команду мрії. У компанії повідомили, що система твердотільних акумуляторів була розроблена у тісній співпраці з Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), технологічним центром Формули-1 у Великій Британії. Заїзд зі Штутгарта до Мальме став останнім етапом програми дорожніх випробувань, анонсованої на початку року. Варто додати, що Factorial також активно співпрацює зі Stellantis, який інвестував у компанію 75 мільйонів доларів ще у 2021 році.

За словами представників Mercedes, елементи FEST, адаптовані для використання в силовій установці EQS, мають цікаву динамічну особливість. Система використовує “пневматичні приводи” для адаптації до змін об’єму елементів батареї під час заряджання або розряджання. Це дозволило збільшити “корисну” ємність акумулятора на вражаючі 25 відсотків.
Розмови про “нірвану” твердотільних акумуляторів у світі електромобілів точаться вже десятиліття, тому прогрес, досягнутий Mercedes, безперечно вражає і може вважатися справжнім стрибком уперед. Ефективний, перевірений на дорозі запас ходу понад 1200 км — це не жарти. Залишається лише побачити, чи вдасться запустити цю технологію в серійне виробництво за розумною ціною. Існуючий ланцюжок постачання може стати перешкодою, але якщо твердотільні батареї справді працюватимуть так, як обіцяно, це спричинить революцію, до якої індустрія, ймовірно, швидко долучиться.